You are here: home > forum > Dutch Grammar > Dutch grammar
RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 20th, 2013, 10:34 am    

kan iemand me helpen?

Here, you can discuss all grammar-related topics. If you are not sure in which subforum you should post your question, post it anyway and the moderators will move it to the right place.

kan iemand me helpen?

Postby ailin » October 17th, 2011, 7:59 pm

Kan iemand mijn zin corrigeren???? [-o<

Ik vroeg aan de directie van vub, dat mag ik mijn dagen veranderen en ze gingen akkoord. Nu volg ik Nederlandse les niet aan de vub, maar in huis van het nederlands in anessens.
ailin
Lid

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Bulgarian

kan iemand me helpen?

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: kan iemand me helpen?

Postby andreengels » October 18th, 2011, 9:08 am

ailin wrote:Kan iemand mijn zin corrigeren???? [-o<

Ik vroeg aan de directie van vub, of mag ik mijn dagen mocht veranderen en ze gingen akkoord. Nu volg ik (de) Nederlandse les niet aan de vub, maar in huis van het nederlands in anessens.

Het laatste stuk kon ik niet echt begrijpen. Wat is "huis van het Nederlands" en waar is "Anessems"?
andreengels
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Postby ailin » October 18th, 2011, 8:34 pm

andreengels wrote:

Ik vroeg aan de directie van vub, of mag ik mijn dagen mocht veranderen en ze gingen akkoord. Nu volg ik (de) Nederlandse les niet aan de vub, maar in huis van het nederlands in anessens.

Het laatste stuk kon ik niet echt begrijpen. Wat is "huis van het Nederlands" en waar is "Anessems"?

De naam van mijn school is ' Huis van het Nederlands ' in Anessens (Brussel) maar het is niet belangrijk :wink: DANK U WEL =D>
ailin
Lid

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Bulgarian

Postby andreengels » October 19th, 2011, 10:34 am

ailin wrote:
andreengels wrote:

De naam van mijn school is ' Huis van het Nederlands ' in Anessens (Brussel) maar het is niet belangrijk :wink: DANK U WEL =D>

Ik denk dat je dan het beste een lidwoord kunt toevoegen - "het Huis van het Nederlands".
andreengels
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Return to Dutch grammar