Motivatiebrief voor opleiding

Here, you can discuss all grammar-related topics. If you are not sure in which subforum you should post your question, post it anyway and the moderators will move it to the right place.
Post Reply
Piet
Nieuwkomer
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)

Motivatiebrief voor opleiding

Post by Piet » Fri Mar 31, 2017 9:19 am

Hallo iedereen!!! Ik vraag om hulp of er iemand kan mijn motivatiebrief kan nakijken - corrigeren en zijn mening erover geven. Alvast bedankt!!! :)

ROC van Amsterdam
Arena 301
1213 NW HILVERSUM
Tel.: 0900-9599

Betreft: Opleiding tot bedrijfsadministrateur

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben Ayman Ayub (20jaar) en kom uit Ursem. In het eerste leerjaar deed ik de richting Brede kantooropleiding administratief medewerker, in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen tussen bedrijfsadministrateur, boekhouding of secretarieel. Mijn keuze ging naar Bedrijfsadministratie. Ik beschik over de volgende eigenschappen en vaardigheden vriendelijk, stressbestendig, geduldig, ik ben goed in rekenen, ik heb kan werken met office pakket 2013.

De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij nou zo erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk, en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven en dat ik antwoord kan krijgen als ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.

Zelf vind ik dat ik over de vaardigheden beschik die nodig zijn om deze opleiding succesvol af te ronden, ik kan goed met cijfers omgaan en ik heb computervaardigheid. De werkzaamheden zijn het verzorgen van administratie van bedrijven en financiële gegevens controleren en werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren, dat doe ik allemaal op de afdeling financiële administratie van een bedrijf of bij de overheid. Ik ben geduldig en zeer integer en ik kan goed tactisch en accuratesse werken dat zijn allemaal belangrijk voor het beroep bedrijfsadministrateur. Zelfstadig ben ik nog niet helemaal, tijdens mijn opleiding kan ik zelfstadiger worden.

Ik heb natuurlijk veel op mijn stage geleerd en in praktijk gebracht wat ik in de theorie heb geleerd. Tijdens mijn stage heb ik de volgende werkzaamheden gedaan: het verwerken van inkooporders, beantwoorden van brieven of mailingen, controleren en vastleggen van inkoopfacturen, factureren, verwerken van declaraties, tekstverwerken, archief-werkzaamheden enzovoort. Ook al dat ik in de theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je moet AccountView gebruiken, AccountView is een geautomatiseerde system. Het inboeken van inkoop en verkoop facturen vind ik meer leuk dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.

MBO college Hilversum biedt een zo levensecht mogelijke leeromgeving en het is ambitieus, uitdagend en vernieuwend. De docenten hebben oog voor iedere individuele student. Ze begeleiden hun met aandacht naar hun diploma. MBO college Hilversum staat direct naast station Hilversum Sportpark. De school is dus goed bereikbaar.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

BrutallyFrank
Global moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French

Re: Motivatiebrief voor opleiding

Post by BrutallyFrank » Fri Mar 31, 2017 12:04 pm

Piet wrote:Hallo iedereen!!! Ik vraag om hulp of er iemand kan mijn motivatiebrief kan nakijken - corrigeren en zijn mening erover geven. Alvast bedankt!!! :)

ROC van Amsterdam
Arena 301
1213 NW HILVERSUM
Tel.: 0900-9599

Betreft: Opleiding tot bedrijfsadministrateur

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben Ayman Ayub (20jaar) en kom uit Ursem. In het eerste leerjaar deed ik de richting Brede kantooropleiding administratief medewerker, in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen tussen bedrijfsadministrateur, boekhouding of secretarieel. Mijn keuze ging naar Bedrijfsadministratie. Ik beschik over de volgende eigenschappen en vaardigheden: vriendelijk, stressbestendig, geduldig, goed in rekenen, kan werken met Office-pakket 2013.

De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier wordt gegeven en dat ik antwoord kan krijgen wanneer ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.

Zelf vind ik dat ik over de vaardigheden beschik die nodig zijn om deze opleiding succesvol af te ronden, ik kan goed met cijfers omgaan en ik heb computervaardigheid. De werkzaamheden zijn het verzorgen van administratie van bedrijven en financiële gegevens controleren en werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren op de afdeling financiële administratie van een bedrijf of bij de overheid. Ik ben geduldig en zeer integer en ik kan goed tactisch en accuraat werken. Dat zijn allemaal belangrijke eigenschappen voor het beroep bedrijfsadministrateur. Zelfstandig ben ik nog niet helemaal, maar tijdens mijn opleiding kan ik zelfstandiger worden.

Ik heb natuurlijk veel op mijn stage geleerd en in praktijk gebracht wat ik in de theorie heb geleerd. Tijdens mijn stage heb ik de volgende werkzaamheden gedaan: het verwerken van inkooporders, beantwoorden van brieven of mailings, controleren en vastleggen van inkoopfacturen, factureren, verwerken van declaraties, tekstverwerken, archiefbeheer enzovoort. Ook al dat ik in theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je het geautomatiseerde systeem AccountView moet gebruiken. Het inboeken van inkoop- en verkoopfacturen vind ik leuker dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.

MBO college Hilversum biedt een realistische leeromgeving en is ambitieus, uitdagend en vernieuwend. De docenten hebben oog voor iedere individuele student. Ze begeleiden hen met aandacht naar hun diploma. MBO college Hilversum staat direct naast station Hilversum Sportpark. De school is dus goed bereikbaar.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Je opzet is al heel goed, maar er zaten nog wat foutjes in.

Je vaardigheden heb ik wat ingekort, want je gebruikte eigenlijke kleine zinnen in een opsomming. Dus niet 'ik kan goed rekenen', maar 'kan goed rekenen' (misschien zelfs 'goede rekenvaardigheid'.

Ik heb ook je zin met betrekking tot Accountview wat ingekort en verbeterd (daar zaten wat taalfouten in). Kijk de rest nog maar eens na en vergelijk het met je origineel. Het woord 'leuker' kun je misschien beter vervangen door iets in de trant van: mijn voorkeur gaat uit naar .... dan kun je zelfs 'controleren en vastleggen van inkoopfacturen' helemaal weglaten. Dat zou namelijk het idee kunnen geven dat je wat kieskeurig bent.

Misschien zou je kunnen aangeven waar je stage hebt gelopen (soms kan dat ook reclame voor jezelf zijn als het bedrijf een bepaald prestige heeft). Daarnaast heb ik de zin over 'oog voor iedere individuele student' laten staan. Die klinkt een beetje raar. Maar misschien brengt die toch tot uiting wat je er zelf mee bedoelt: dat echt IEDERE student begeleiding krijgt.

Succes,
Frank
"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

Image

Post Reply