Naar Vlaanderen?

If you have any plans to move to Holland or if you have already settled there, this is the place to discuss the Inburgeringsexamen ('integration' exam for immigrants), NT2 (Dutch as a second language), and studying at Flemish or Dutch schools and universities.
Post Reply
Lilu
Nieuwkomer
Country of residence: Spain
Mother tongue: Russian
Second language: Spanish
Third language: Ukrainian
Fourth language: Dutch
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Catalaans Frans Engels Duits

Naar Vlaanderen?

Post by Lilu » Sun Jul 31, 2011 2:21 pm

Mijn vriend is Russisch maar hij spreekt ook vloeiend Spaans. We wonen nu in Spanje, Spaans is ook mijn moedertaal maar ik ben ook nog Belgische met hogere studies ginder afgerond en spreek redelijk vloeiend Vlaams, of Nederlands? :twisted:

Op dit moment werken/wonen we in Spanje MAAR we willen zo graag in Vlaanderen gaan wonen, we leerden elkaar ginder kennen toen ik nog daar woonde en hij vond het daar mooier en ik wil ook terug!. Ik ben dus Belgische hij heeft enkel een werkvergunning van 5 jaar voor Spanje. ik weet niet hoe ik moet beginnen om hem te helpen, er is namelijk zoveel werk, NL te leren en een job te zoeken...enz

Iemand enige raad? Hoe beginnen we hieraan?

Ikzelf heb ik ook nog 5 jaar in Vlaanderen gewoond maar ik ben ondertussen wel weer 1 jaar weg en ik weet zoveel niet meer :lol: Ik heb vrienden daar maar geen familie (ingewikkelde situatie)

Groetjes [-o<

Post Reply