staatsexamen nemen zonder school

If you have any plans to move to Holland or if you have already settled there, this is the place to discuss the Inburgeringsexamen ('integration' exam for immigrants), NT2 (Dutch as a second language), and studying at Flemish or Dutch schools and universities.
Post Reply
ashliemilano
Nieuwkomer
Mother tongue: English (United States)

staatsexamen nemen zonder school

Post by ashliemilano » Wed May 30, 2012 4:08 am

Weten jullie als ik kan de staatsexamen nemen zonder naar school te gaan?

Ik weet dat ik moet het examen in Nederland, maar moet ik naar school in Nederland om Nederlands te leren. Ik heb net gekocht "TellMeMore" taal-software. Het programma belooft om je te brengen tot een niveau C1. Ik hou echt van wat ik zie van het programma. Het is geen goed programma voor mensen zonder enige kennis van de Nederlandse taal, maar is erg goed voor mensen met een basiskennis. Ik was op school aan de Prins en Heida School. Zij maken gebruik van de Delftse methode en ik vind het moeilijk te begrijpen, saai, en heeft slechte grammatica uitleg. Ik geloof dat deze taal software zal beter werken voor mij. Ik hoop dat het zal mij van mijn A2-niveau ten minste de vereiste B2 voor het Staatsexamen te brengen.

Het spijt me voor eventuele fouten die ik heb gemaakt in dit bericht.

ashliemilano
Nieuwkomer

Re: staatsexamen nemen zonder school

Post by ashliemilano » Fri Jun 01, 2012 5:37 pm

Dank jullie wel voor wat geweldig antwoorden! LOL

Ik heb de IND gebeld. Ze hebben mij verteld dat ik het Staatsexamen nemen zonder naar school te gaan maar, ik heb nog een vraag. Ik werd verteld door de IND dat ik alleen moet een A2-niveau voor het Staatsexamen te hebben. Ik vond dit vreemd, want op school hadden ze me verteld dat ik moet zijn op een B2-niveau. Wat is juist?

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Fri Jun 01, 2012 9:21 pm

Welk Staatsexamen NT2 wil je halen, het Programma I of het Programma II?
(Als je Programma I wilt gaan doen, moet je voor alle vaardigheden niveau B1 bereikt hebben.)

ashliemilano
Nieuwkomer

Post by ashliemilano » Sat Jun 02, 2012 3:09 pm

Ik weet het niet. Ik ben een Amerikaanse burger die is verloofd met een Nederlander. Ik ben er niet naar de universiteit. Ik ben er niet voor een baan ook niet. Ik weet dat ik moet lezen, spreken en schrijven van de taal. Ik heb geen MVV nodig. Ik weet niet meer welke NT2 Staatsexamen ze zei dat ik moest nemen.

Post Reply