DOMINO Test

Here you can ask questions or share your expertise about Dutch and Flemish university courses, the educational system, tuition fees, study grants & loans, and English language programs.
Post Reply
caisal
Nieuwkomer
Country of residence: Argentina
Mother tongue: Spanish
Second language: English (Great Britain)
Third language: Portuguese
Fourth language: French

DOMINO Test

Post by caisal » Thu Jul 17, 2008 8:58 am

Wat is de DOMINO-Test?
Hebben jullie informattie over deze Test?

Bedankt!!!!

Ome Jorge
Superlid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: Spanish

Re: DOMINO Test

Post by Ome Jorge » Thu Jul 17, 2008 11:39 am

Beuna suerte, el primer sitio que encontré con una busqueda en el zoekprof me mostró una pagina en Castellano. Dirigete aqui.

Wat een geluk, de eerste site die ik vond met een zoekopdracht op zoekprof gaf mij een pagina in het Spaans. Ga hier naar toe.

OJ :mrgreen:

Bieneke
Site Administrator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Post by Bieneke » Thu Jul 17, 2008 1:50 pm

Hallo Caisal,

De Dominotest is een Nederlandse taaltest, die in Vlaanderen wordt gebruikt. Domino staat voor domeinspecifieke instroomtoets voor opleidingen. Als je een beroepsopleiding wilt doen bij de VDAB*, moet je soms een Dominotest doen.

Voor verschillende sectoren zijn er verschillende Dominotesten, bijvoorbeeld voor de 'social profit' (beroepen in de zorg en sociale diensverlening) of voor technische beroepen.

Een basiskennis van het Nederlands is genoeg om te slagen voor de Dominotest.

Leuke link, OJ. =D

*) VDAB = Vlaamse Dienst Arbeid en Beroepsopleiding

~~

The Dominotest is a Dutch language test, which is used in Flanders. Domino stands for domeinspecifieke instroomtoets voor opleidingen (domain specific entry level test for training courses). If you would like to enroll in a course at the VDAB*, you may have to pass a Dominotest first. There are different Dominotests for different job sectors, e.g. for 'social profit' (social professions) or for technical professions.

A basic knowledge of Dutch is generally sufficient to pass the Domino test.

*) VDAB = Vlaamse Dienst Arbeid en Beroepsopleiding (Flemish Job and Training centre)
Bieneke

caisal
Nieuwkomer
Country of residence: Argentina
Mother tongue: Spanish
Second language: English (Great Britain)
Third language: Portuguese
Fourth language: French

Post by caisal » Thu Jul 17, 2008 3:17 pm

Bedankt Bieneke voor de informatie!

Ik zit op niveau 3 in het Talencentrum van Gent Universiteit. Dus ik denk dat een Basiskennis van het Nederlands heb... :?

Waar kan ik exam examples vinden?

Jorge, el link que me has puesto es de un test de inteligencia que si bien es interesante no tiene mucho que ver con holandes! Gracias Igual! :-P Spreek je ook spaans?

Post Reply