Introductie Ongeveer Troy

Een hoekje voor absolute beginners. Hier schrijf je alleen eenvoudige zinnen en over eenvoudige onderwerpen / A corner for absolute beginners. Here, you only write simple phrases and about simple topics.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
tspier2
Lid
Mother tongue: English

Introductie Ongeveer Troy

Post by tspier2 » Wed Nov 08, 2006 2:44 am

Goedenavond Iedereen! Het is 20:49 hier, so ik kan "Goedenavond" jullie zeggen. 8) Nu...aan te Introductie ongeveer ik. Mijn Name is Troy en ik ben vijftien jaar oud. Ik ga op School tijdens de Dagen (Maandag - Vrijdag) en ik ben een Tweedejaarsstudent. Ik heb vier Broers en geen Zusters. Mijn Moeder is van Kanker dode, en mijn Vader is nog hier. Ik leer vier Taalen: Duits, Nederlands, Afrikaans, Kroatisch, en Russisch. Ik hoop dat ik kan een Leraar in de Toekomst geworden. Ik weet dat mijn Nederlands is waarschijnlijk afschuwelijk nu, maar ik wil ongeveer dat niet denken. Ja, ik heb een Woordeboek en een Boek met Uitdrukkingen, so dat is vrij goed voor mij. Wat ongeveer jullie? Hoeveel Broers of Zusters hebben jullie? Zijn jullie een "polyglot" of niet? Ik wil ongeveer uw hobbys en belangen weten. Maak' Correcties aan mijn Tekst, alstublieft. :P:D

En Ook: Kan iemand hier het voor mij met een Microfoon verslag, alstublieft, omdat mijn Uitspraak in het Nederlandse Taal is brutaal? :cry:

Quetzal
Retired moderator
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Re: Introductie Ongeveer Troy

Post by Quetzal » Wed Nov 08, 2006 9:49 am

tspier2 wrote:Goedenavond Iedereen! Het is 20:49 hier, so dus ik kan "Goedenavond" jullie zeggen tegen jullie. 8) Nu...aan te Introductie ongeveer ik om mezelf voor te stellen (see below). Mijn Naame is Troy en ik ben vijftien jaar oud. Ik ga op naar School tijdens de Dagen (Maandag - Vrijdag) en ik ben een Tweedejaarsstudent. Ik heb vier Broers en geen Zusters. Mijn Moeder is van gestorven aan Kanker dode, en mijn Vader is nog hier. Ik leer vier Taalen: Duits, Nederlands, Afrikaans, Kroatisch, en Russisch. Ik hoop dat ik in de toekomst kan een Leraar in de Toekomst kan worden geworden. Ik weet dat mijn Nederlands is waarschijnlijk nu afschuwelijk nu is, maar ik wil ongeveer dat daarover niet denken. Ja, ik heb een Woordeboek en een Boek met Uitdrukkingen, so dat is vrij goed voor mij. (Wat ongeveer jullie?) Hoeveel Broers of Zusters hebben jullie? Zijn jullie een "polyglot" of niet? Ik wil ongeveer weten wat uw hobby's en belangen weten zijn. Maak' Correcties aan mijn Tekst, alstublieft. :P:D

En Ook: (Kan iemand hier het voor mij met een Microfoon verslag), alstublieft, omdat want mijn Uitspraak in het Nederlandse Taal is brutaal slecht/rampzalig/...? :cry:
The "introductie" sentence - wasn't sure what exactly you wanted to say, specifically what the "aan te" did there.

"Ongeveer" can be translated "about", yes, but only in the "approximately" sense. What you need is "over", though even so it doesn't work in all sentences. Also, this is not German, we don't capitalize nouns.

The parts between brackets were erroneous sentences that I wasn't sure on how to correct - in the latter case I'm not even sure what you mean. For the former, I'd just say "En jullie?" or, more explicit but also more complicated, "En hoe zit het met jullie?"

Zusters is correct but archaic, zussen would be normal.

If you have questions about the rest, ask me (or someone else).

And I'm sorry to hear about your mother - my sincere condoleances.

evilbu
Superlid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Post by evilbu » Wed Nov 08, 2006 7:06 pm

Hi!
You seem to know some basic Dutch as well, please keep it up!

Your signature is a bit incorrect : "Wanneer ik een fout maak, zeg het me, alsjeblieft."

I'm sorry about your mother too. :-(

Greetings,
evilbu

Post Reply