Voor de ver gevorderden

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
erwin_t
Lid
Country of residence: New Zealand
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Spanish, Portuguese (reading and asking directions etc)

Voor de ver gevorderden

Post by erwin_t » Mon Aug 31, 2009 12:17 pm

Ik ben in 2006 samen met mijn vrouw vanuit Nederland naar Nieuw Zeeland geëmigreerd, en heb mijn avonturen opgeschreven in de weblog die bij mijn naam staat (klik op het vierkantje met de B erin).

Het is geschreven op een column-achtige wijze, dus met woordspelingen en soms expres onlogische combinaties (zoals bv. tegen het lijf huppelen ipv. tegen het lijf lopen) die humoristich bedoeld zijn. Dus als je eens ergens echt je tanden ergens op wilt stukbijten...

Omdat veel mensen op dit forum expat in Nederland zijn, is het misschien ook wel grappig om de verhalen van een Nederlandse expat in het buitenland te lezen.

Als je over specifieke woordcombinaties vragen hebt of iets lijkt je onlogisch, vraag het gerust (in dit topic bijvoorbeeld). Maar ik ga niet de hele weblog in het Engels vertalen :wink:

Succes!

Post Reply