Kunnen iemand mijn werk verbeteren?

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Icabod
Nieuwkomer
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: Spanish
Third language: Dutch

Kunnen iemand mijn werk verbeteren?

Post by Icabod » Tue Feb 09, 2010 3:55 am

Ik heb een e-mail naar een friend in Suriname gestuurd om informatie te krijgen. Kunnen iemand mijn werk vebeteren? Dank je wel.

"Hoe gaat 't met jij? Allemaal is goed hier in DC. Mijn vrouw en ik zijn bezig met de voorbereidingen voor onze reis. We hebben onze auto naar Suriname gestuurd een week geleden. Vertel me als er een probleem met de papiers is. Ik heb nog een probleem: ik wil met Suriname Airways vliegen maar ik heb met hun gepraat en ze hebben gezegd dat de maat van de huisdier-kennel niet meer dan 63 inches (totaal) kan zijn. Mijn hond is 60 lbs en dat kennel te klein voor haar is. Als dat informatie waar is, dan moet ik en andere luchtvaartmaatschappij gebruiken. Ik heb Caribbean Airlines voor informatie geschreven. Heb je ervarring met deze luchtvaart? Ze reisen door Port-of-Spain."

Jimmy

Quetzal
Retired moderator
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Re: Kunnen iemand mijn werk verbeteren?

Post by Quetzal » Tue Feb 09, 2010 11:55 am

Icabod wrote:Ik heb een e-mail naar een f vriend in Suriname gestuurd om informatie te krijgen. Kunnen Kan iemand mijn werk verbeteren? Dank je wel.

"Hoe gaat 't met jij jou? Allemaal Alles is (beter: gaat) goed hier in DC. Mijn vrouw en ik zijn bezig met de voorbereidingen voor onze reis. We hebben onze auto naar Suriname gestuurd een week geleden. Vertel het me als er een probleem met de papierens is. Ik heb nog een probleem: ik wil met Suriname Airways vliegen maar ik heb met hen gepraat en ze hebben gezegd dat de maat van de huisdier-kennel niet meer dan 63 inches (in totaal) kan mag zijn. Mijn hond is 60 lbs pond en dat die kennel is te klein voor haar is. Als dat die informatie waar is, dan moet ik een andere luchtvaartmaatschappij gebruiken. Ik heb Caribbean Airlines voor informatie geschreven. Heb je ervarring met deze luchtvaartmaatschappij? Ze reizen door Port-of-Spain."

Jimmy
Prima! Ik hoop dat je een maatschappij vindt waarbij je je hond kan meenemen...

Grytolle
Superlid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Swedish
Second language: English
Fourth language: German

Post by Grytolle » Tue Feb 09, 2010 12:33 pm

Als je de maten wilt vertalen:

63 inch ~ 160 cm

60 lbs ~ 27 kg
:-)

Icabod
Nieuwkomer
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: Spanish

Post by Icabod » Wed Feb 10, 2010 4:14 pm

Danken jullie wel! Ik waardeer het. Ik denk dat Caribbean Airlines me kan helpen om een oplossing te vinden. Dit is een goed(e) website! Ik heb mijn Nederlandstaal exam volgende vrijdag. Wens me geluk!

Post Reply