kan je me helpen - les 141 - oefening 9

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Shazzy
Superlid
Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

kan je me helpen - les 141 - oefening 9

Post by Shazzy » Sat Mar 22, 2014 12:35 am

Hoi

Hier is een andere oefening die ik heb gemaakt! Wat denk je?

Les 141 – oefening 9
Schrijf een tekst over een probleem en hoe dat probleem is opgelost. Als er geen oplossing was: is het probleem hetzelfde gebleven of niet?
Controleer je tekst:
• Heb je eerst het probleem beschreven?
• Heb je daarna de oplossing beschreven? Of wat er met het probleem is gebeurd?
• Heb je het probleem duidelijk beschreven?

Ik ging naar de kapper om mijn haar te knippen en ook te kleuren. Ik vertelde de kapper dat ik blond haar wil maar ze maakte een fout in de kleur mengsel. Toen mijn haar klaar was, was hij rood en niet blond. Ik was erg boos.

De kapper was erg verontschuldigend tegen me maar mijn haar was nog rood! Ik wil rood haar niet. Ze zegt dat ik een week moet wachten dan kan ik mijn haar opnieuw met een verschillende donkere kleur veranderen. Na een week had ik mijn haar opnieuw gekleurd. Voor mij was alles gratis.

bedankt

Shazzy :D

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: kan je me helpen - les 141 - oefening 9

Post by ngonyama » Sat Mar 22, 2014 9:35 pm

Shazzy wrote:Hoi

Hier is een andere oefening die ik heb gemaakt! Wat denk je?

Les 141 – oefening 9
Schrijf een tekst over een probleem en hoe dat probleem is opgelost. Als er geen oplossing was: is het probleem hetzelfde gebleven of niet?
Controleer je tekst:
• Heb je eerst het probleem beschreven?
• Heb je daarna de oplossing beschreven? Of wat er met het probleem is gebeurd?
• Heb je het probleem duidelijk beschreven?

Ik ging naar de kapper om mijn haar te laten knippen en ook te kleuren Ik weet niet of dit de gebruikelijke term is. Verven misschien?. Ik vertelde de kapper kapster als het een dame is dat ik blond haar wilde maar ze maakte een fout in dehet kleurmengsel. Toen mijn haar klaar was, was hijhet rood en niet blond. Ik was erg boos.

De kapper was erg verontschuldigend tegen me maar mijn haar was nog steeds rood! Ik wil geen rood haar niet. Ze zegt dat ik een week moet wachten dan kan ik mijn haar opnieuw met een verschillendeandere donkere kleur veranderenoverdoen?. Na een week had ik mijn haar opnieuw gekleurd. Voor mij was alles gratis.

bedankt

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sat Mar 22, 2014 10:38 pm

ngonyama wrote:
Shazzy wrote: Ik ging naar de kapper om mijn haar te laten knippen en ook te kleuren Ik weet niet of dit de gebruikelijke term is. Verven misschien?.
Beide versies lijken prima. "Wassen, knippen, kleuren en stylen. Het kapsel dat bij u past." "Kom naar de NR1 Kleursalon en laat jouw haar kleuren voor slechts € 11,50." "Tegenwoordig is het gebruikelijk dat vrouwen hun haar zelf kleuren." "Het verven van mijn haar is mislukt!" "Prijzen voor knippen, verven, highlights, opsteken, permanent en meer!"

Shazzy
Superlid
Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Post by Shazzy » Mon Mar 24, 2014 1:26 pm

Bedankt Ngonyama
Alleen een rood fout :D

Bedankt ook Bert.

Post Reply