kan je me helpen? huiswerk bij les 145

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Shazzy
Superlid
Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

kan je me helpen? huiswerk bij les 145

Post by Shazzy » Tue Apr 22, 2014 1:33 pm

Hoi
Hier is een opdracht die ik heb gemaakt. Wat denk je?

Huiswerkopdracht bij les 145
Schrijf een tekst van maximaal 200 woorden. Geef in de tekst antwoord op de volgende vragen.

Over uw Nederlands

1 Wat vindt u makkelijk in het Nederlands? Kies uit Gesprekken, Lezen, Luisteren, Schrijven, Spreken, Uitspraak, Grammatica en Woordenschat.

Ik vind dat Spreken en Lezen niet zo moeilijk zijn, maar ik vind dat ik nog veel foutjes maak.

2 Wat vindt u nog wel moeilijk in het Nederlands? Kies uit Gesprekken, Lezen, Luisteren, Schrijven, Spreken, Uitspraak, Grammatica en Woordenschat.

Ik vind dat Luisteren, Schrijven en Grammatica zijn moeilijk, maar ze zijn beter dan een jaar geleden. Het is ook moeilijk om Woordenschat te herinneren.

3 Wat wilt u nog meer gaan leren op het gebied van uw Nederlands? Waarom wilt u dat nog gaan leren?

Elke dag oefen ik Nederlands, maar er is nog zoveel te leren. Ik moet meer boeken lezen en kijken naar de televisie programma’s op het Internet. Ik moet ook veel oefeningen in Schrijven, Grammetica en Woordenschat doen.

4 Gaat u staatsexamen doen? Waarom wel of waarom niet?

Ja, ik zal het staatsexamen doen. Ik hoop dat ik in Oktober dat kan doen. Eerst moet ik revisie en proefexamen papierern studeren. Het is altijd goed om een certificaat in Nederlands te krijgen.

Over de cursus

1 Wat heeft u goed geleerd in de cursus NT2?

Ik heb veel tijdens deze cursus geleerd. Ik ben meer zelfverzekerd met Nederlands. De cursus was praktisch en gevarieerd, met veel interessante onderwerpen.

2 Wat heeft u te weinig geleerd in de cursus NT2?

Sommige onderwerpen waren een beetje moeilijk maar er is niks dat ik niet heb geleerd.

3 Heeft u nog ideeën of tips om de cursus te verbeteren?

Als een buitenlander soms vond ik dat instructies in het Ijsbreker boek heel moeilijk te begrijpen waren. Ik heb geluk want ik heb veel mensen die mij, kunnen helpen. Mijn docent van deze cursus is prima met feedback en hulp. Het studiehandleiding boekje is ook uitstekend.

Bedankt

Shazzy :D

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: kan je me helpen? huiswerk bij les 145

Post by ngonyama » Tue Apr 22, 2014 5:59 pm

Shazzy wrote:Hoi
Hier is een opdracht die ik heb gemaakt. Wat denk je?

Huiswerkopdracht bij les 145
Schrijf een tekst van maximaal 200 woorden. Geef in de tekst antwoord op de volgende vragen.

Over uw Nederlands

1 Wat vindt u makkelijk in het Nederlands? Kies uit Gesprekken, Lezen, Luisteren, Schrijven, Spreken, Uitspraak, Grammatica en Woordenschat.

Ik vind dat Sspreken en Llezen niet zo moeilijk zijn, maar ik vind dat ik nog veel foutjes maak.

2 Wat vindt u nog wel moeilijk in het Nederlands? Kies uit Gesprekken, Lezen, Luisteren, Schrijven, Spreken, Uitspraak, Grammatica en Woordenschat. Wat raar dat ze dat met hoofdletters schrijven. Het is geen Duits, zeg...

Ik vind dat Luisteren, Schrijven en Grammatica zijn moeilijk zijn, maar ze zijnhet gaat beter dan een jaar geleden. Het is ook moeilijk om Woordenschat te herinnerenonthouden.

3 Wat wilt u nog meer gaan leren op het gebied van uw Nederlands? Waarom wilt u dat nog gaan leren?

Elke dag oefen ik Nederlands, maar er is nog zo veel( this is tricky, see https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/z ... l-mogelijk) te leren. Ik moet meer boeken lezen en kijken naar de televisieprogramma’s op het Internet. Ik moet ook veel oefeningen in Schrijven, Grammetica en Woordenschat doen.

4 Gaat u staatsexamen doen? Waarom wel of waarom niet?

Ja, ik zalga het staatsexamen doen. Ik hoop dat ik dat in Oktober dat kan doen. Eerst moet ik revisie en proefexamen papierern geen idee wat je bedoelt.. revisie- en proefexamenpapieren? studeren. Het is altijd goed om een certificaat in Nederlands te krijgen.

Over de cursus

1 Wat heeft u goed geleerd in de cursus NT2?

Ik heb veel tijdens deze cursus veel geleerd. Ik ben meer zelfverzekerder met mijn Nederlands. De cursus was praktisch en gevarieerd, met veel interessante onderwerpen.

2 Wat heeft u te weinig geleerd in de cursus NT2?

Sommige onderwerpen waren een beetje moeilijk maar er is niksniets: niks is too colloquial dat ik niet heb geleerd.

3 Heeft u nog ideeën of tips om de cursus te verbeteren?

Als een buitenlander somsvond ik soms dat instructies in het Ijsbreker boekIJsbreker-boek? heel moeilijk te begrijpen waren. Ik heb geluk want ik heb veel mensen die mij,kunnen helpen. Mijn docent van deze cursus is prima met feedback en hulp. Het studiehandleidingboekje is ook uitstekend.

Bedankt

Shazzy :D
Beregoed hoor, Shaz. Ook die vreselijke woordvolgorde begint echt goed te komen. Pas op met samenstellingen zoals studiehandleidingboekje. Alles aan elkaar, graag. Veel Nederlanders does dat ook fout. Het heet: de Engelse ziekte :o

Post Reply