Kunt u me helpen om mijn schrijven vaardigheid te verbeteren

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Second language: English
Third language: Dutch

Kunt u me helpen om mijn schrijven vaardigheid te verbeteren

Post by nals » Fri May 08, 2015 10:46 pm

Hoi allemaal,
Dit is een opdracht van 'de finale'. Ik moet een recensie voor het restaurant schrijven.
Dus hier is de recensie. Kunt u dit tekst corrigeren. Alvast bedankt!
Nals :)

Recensie van 'Bird'
Het was mijn derde bezoek bij ‘Bird’. Dus ik heb besloten dat ik een recensie ga schrijven. Bird is een Thais restaurant in de wallen. Ik vind de kwaliteit van het eten super en ze smaken echte goed. Het eten lijkt me op authentiek Thais eten. De sfeer was gezellig en bediening was ook goed. Alle medewerkers van het restaurant waren vriendelijk en voor hun klanten zijn de belangrijkste. Ze hebben verschillende Thai gerechten. Dus u kunt veel kiezen hebben. Het restaurant was echt goed koop. Alle hoofde gerechten zijn onder 15 euro. Thai groen curie, rode curie en pat Thai zijn mijn altijd favorieten. Alleen een negatief punt dat ze geen biertjes of alcohol drankjes serveren.

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Kunt u me helpen om mijn schrijven vaardigheid te verbeteren

Post by ngonyama » Sat May 09, 2015 2:38 am

nals wrote:Hoi allemaal,
Dit is een opdracht van 'de finale'. Ik moet een recensie voor het restaurant schrijven.
Dus hier is de recensie. Kunt u dit tekst corrigeren. Alvast bedankt!
Nals :)

Recensie van 'Bird'
Het was mijn derde bezoek bij ‘Bird’. Dus ik heb besloten dat ik een recensie ga schrijven. Bird is een Thais restaurant in de wallen op de Wallen?. Ik vind de kwaliteit van het eten super en zehet smakensmaakt echteecht goed. Het eten lijkt me op authentiek Thais eten. De sfeer was gezellig en bediening was ook goed. Alle medewerkers van het restaurant waren vriendelijk en voor hunhen zijn klanten zijn dehet belangrijkste. Ze hebben verschillende Thaise gerechten. Dus u kunt veel kiezen hebbenis er veel keuze. Het restaurant was echt goed koopgoedkoop. Allehoofde gerechtenhoofdgerechten zijn onder 15 euro. Thaise groen curie, rode curiegroene en rode curry en patPad Thai zijn mijn altijd mijn favorieten.Het is Aalleen een negatief punt dat ze geen biertjes of alcoholische drankjes serveren.

nals
Waardevol lid

Post by nals » Sat May 09, 2015 7:09 am

Hartelijk Bedankt ngonyama
groetjes
Nalini

nals
Waardevol lid

Post by nals » Sat May 09, 2015 7:25 am

Gecorrigeerd tekst

Recensie van 'Bird'
Het was mijn derde bezoek bij ‘Bird’. Dus ik heb besloten dat ik een recensie ga schrijven. Bird is een Thais restaurant op de Wallen. Ik vind de kwaliteit van het eten super en het smaakt echt goed. Het eten lijkt me authentiek Thais eten. De sfeer was gezellig en bediening was ook goed. Alle medewerkers van het restaurant waren vriendelijk en voor hen klanten zijn het belangrijkste. Ze hebben verschillende Thaise gerechten. Dus is er veel keuze. Het restaurant was echt goedkoop. Alle hoofdgerechten zijn onder 15 euro. Thaise groene en rode curry en Pad Thai zijn altijd mijn favorieten. Het is alleen een negatief punt dat ze geen biertjes of alcoholische drankjes serveren.

Teodor
Superlid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)
Second language: Serbo-Croatian
Third language: French
Fourth language: English

Post by Teodor » Sat May 09, 2015 2:04 pm

nals wrote:Gecorrigeerd tekst

Recensie van 'Bird'
Het was mijn derde bezoek bij ‘Bird’. Dus ik heb besloten dat ik een recensie ga schrijven. Bird is een Thais restaurant op de Wallen. Ik vind de kwaliteit van het eten super en het smaakt echt goed. Het eten lijkt me authentiek Thais eten. De sfeer was gezellig en bediening was ook goed. Alle medewerkers van het restaurant waren vriendelijk en voor hen zijn klanten zijn het belangrijkste. Ze hebben verschillende Thaise gerechten. Dus is er veel keuze. Het restaurant was echt goedkoop. Alle hoofdgerechten zijn onder 15 euro. Thaise groene en rode curry en Pad Thai zijn altijd mijn favorieten. Het is alleen een negatief punt dat ze geen biertjes of alcoholische drankjes serveren.
Ik zou ook eerder 'een bezoek aan iets' dan 'een bezoek bij iets' zeggen, maar dat is een kleinigheidje.

Post Reply