Schrijfopdracht: Kunt u me helpen!!

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Second language: English
Third language: Dutch

Schrijfopdracht: Kunt u me helpen!!

Post by nals » Mon May 18, 2015 8:51 pm

Voor uw studie farmacie hebt u onderzoek gedaan naar medicijngebruik onder verschillende leeftijdsgroepen. U hebt gekeken naar het verschil in gebruik van medicijnen op recept en medicijnen die iedereen kan kopen bij de de drogist of apotheek. Beschrijf in 75 tot 100 woorden de resultaten uit het staafdiagram.
* sory ik weet het niet zeker hoe ik hierbij een grafiek kan hechten.

Het hoofd doel van het onderzoek om te evalueren het verschil tussen het gebruik van medicijnen op recept en zonder recept in verschillende leeftijden. We hebben de alle deelnemers volgens hun leeftijden in vier categorieën verdeeld: 0-19 jaar, 20-44 jaar, 45-64 jaar en >65 jaar. Het is blijkbaar door de uitslag van het onderzoek dat de oud mensen meer medicijnen gebruiken dan de jong mensen. Ongeveer 75% van de >65 jaar oud mensen gebruiken voorgeschreven medicijnen en slechts 25% gebruikt vrij verkrijgbare medicijnen. Aan de andere kant gebruikt meest van de jong mensen vrij verkrijgbare medicijnen. Eerste plaats van de vrij verkrijgbare medicijnen gebruikers hoort bij 20-44 jaar leeftijd categorie en tweede plaats hoort bij 45-64 jaar leeftijd.
Alvast Bedankt
Nals :)

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Schrijfopdracht: Kunt u me helpen!!

Post by ngonyama » Mon May 18, 2015 9:33 pm

nals wrote:Voor uw studie farmacie hebt u onderzoek gedaan naar medicijngebruik onder verschillende leeftijdsgroepen. U hebt gekeken naar het verschil in gebruik van medicijnen op recept en medicijnen die iedereen kan kopen bij de de drogist of apotheek. Beschrijf in 75 tot 100 woorden de resultaten uit het staafdiagram.
* sory ik weet het niet zeker hoe ik hierbij een grafiek kan hechten.

Het hoofddoel van het onderzoek is om het verschil te evalueren tussen het gebruik van medicijnen op recept en zonder recept inop verschillende leeftijden. We hebben de alle deelnemers volgens hun leeftijden naar leeftijd in vier categorieën verdeeld: 0-19 jaar, 20-44 jaar, 45-64 jaar en >65 jaar. Het is blijkbaar door de uitslag van het onderzoek duidelijk geworden dat de oudere mensen meer medicijnen gebruiken dan de jongere mensen. Ongeveer 75% van de >65 jaar oude mensen gebruiken voorgeschreven medicijnen en slechts 25% gebruikt vrij verkrijgbare medicijnen. Aan de andere kant gebruikten de meeste van de jonge mensen vrij verkrijgbare medicijnen. De eEerste plaats vanvoor gebruikers van de vrij verkrijgbare medicijnen gebruikers hoort bijwordt ingenomen door de leeftijdscategorie 20-44 jaar en op de tweede plaats komt de categorie 45-64 jaar leeftijd.
Alvast Bedankt
Nals :)

nals
Waardevol lid

Post by nals » Mon May 18, 2015 11:27 pm

Danke je wel @ ngonyama
Gecorrigeerde tekst

Het hoofddoel van het onderzoek is het verschil te evalueren tussen het gebruik van medicijnen op recept en zonder recept op verschillende leeftijden. We hebben alle deelnemers naar leeftijd in vier categorieën verdeeld: 0-19 jaar, 20-44 jaar, 45-64 jaar en >65 jaar. Het is door de uitslag van het onderzoek duidelijk geworden dat de oudere meer medicijnen gebruiken dan de jongere. Ongeveer 75% van de >65 jaar oude mensen gebruiken voorgeschreven medicijnen en slechts 25% gebruikt vrij verkrijgbare medicijnen. Aan de andere kant gebruiken de meeste van de jonge mensen vrij verkrijgbare medicijnen. De eerste plaats voor gebruikers van de vrij verkrijgbare medicijnen gebruikers wordt ingenomen door de leeftijdscategorie 20-44 jaar en op de tweede plaats komt de categorie 45-64 jaar.

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Tue May 19, 2015 1:16 am

Danke je wel @ ngonyama
Gecorrigeerde tekst

Het hoofddoel van het onderzoek is het verschil te evalueren tussen het gebruik van medicijnen op recept en zonder recept op verschillende leeftijden. We hebben alle deelnemers naar leeftijd in vier categorieën verdeeld: 0-19 jaar, 20-44 jaar, 45-64 jaar en >65 jaar. Het is door de uitslag van het onderzoek duidelijk geworden dat de ouderen meer medicijnen gebruiken dan de jongeren. Ongeveer 75% van de >65 jaar oude mensen gebruiken voorgeschreven medicijnen en slechts 25% gebruikt vrij verkrijgbare medicijnen. Aan de andere kant gebruiken de meeste van de jonge mensen vrij verkrijgbare medicijnen. De eerste plaats voor gebruikers van de vrij verkrijgbare medicijnen gebruikers wordt ingenomen door de leeftijdscategorie 20-44 jaar en op de tweede plaats komt de categorie 45-64 jaar.[/quote]

Sorry! Voor personen moet er een -n achter.

nals
Waardevol lid

Post by nals » Thu May 21, 2015 12:27 am

?? sory ik begrijp het niet.

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Thu May 21, 2015 7:05 pm

nals wrote:?? sory ik begrijp het niet.
Ik had twee keer een N vergeten. Als oudere of jongere op een persoon betrekking heeft dan is het meervoud ouderen, jongeren

nals
Waardevol lid

Post by nals » Thu May 21, 2015 8:06 pm

ok Dank je wel @ Nngonyama..nu ik snap het.

Post Reply