Kunt u me helpen!!!

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Second language: English
Third language: Dutch

Kunt u me helpen!!!

Post by nals » Thu May 21, 2015 12:24 am

Schrijfopdracht
Petra Stassen is onderzoeker aan de universiteit van Utrecht. Voor een onderzoek naar het effect van een nieuw medicijn op migraineklachten is zij op zoek naar vrouwelijke proefpersonen.
Criteria voor de selectie van proefpersonen:
• Leeftijd: tussen 40 en 65 jaar
• Afgelopen jaar regelmatig last van migraine
• Niet-roker
Patra stelt een brief op die huisartsen aan vrouwelijk patiënten met migraineklachten kunnen meegeven. Maak de brief van Petra compleet.

UMC
Afdeling Farmaceutisch onderzoek
Geachte mevrouw,
Voor een onderzoek naar het effect van een nieuw medicijn op migraineklachten zijn we op zoek naar vrouwelijke proefpersonen. Volgens uw huisarts hebt u last van migraine.
Om aan dit onderzoek te kunnen deelnemen, moet u aan de volgende criteria voldoen:
1. Uw leeftijd moet tussen 40 en 65 jaar zijn.
2. U had afgelopen jaar last van migraine.
3. U moet niet-roker zijn.

Het onderzoek zal in de maand van april plaatsvinden. Gedurende die maand vragen wij u om over de verlichting van symptomen.
Ook is het belangrijk dat u dit medicijn op tijd moet innemen en niet meer dan drie tabletten in een dag . U gaat een informatieboekje krijgen. Er staat alles over dit medicijn.
Als u aan dit onderzoek wilt meewerken, kunt u me contact opnemen.
We garanderen u dat dit medicijn geen dodelijke bijwerkingen heeft.
Wij stellen uw medewerking zeer op prijs.
Met vriendelijk groet
Petra Stassen

(alles in bold heb ik geschreven)
Alvast Bedankt
Nals :)

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Kunt u me helpen!!!

Post by ngonyama » Thu May 21, 2015 7:01 pm

nals wrote:Schrijfopdracht
Petra Stassen is onderzoeker aan de universiteit van Utrecht. Voor een onderzoek naar het effect van een nieuw medicijn op migraineklachten is zij op zoek naar vrouwelijke proefpersonen.
Criteria voor de selectie van proefpersonen:
• Leeftijd: tussen 40 en 65 jaar
• Afgelopen jaar regelmatig last van migraine
• Niet-roker
Patra stelt een brief op die huisartsen aan vrouwelijk patiënten met migraineklachten kunnen meegeven. Maak de brief van Petra compleet.

UMC
Afdeling Farmaceutisch onderzoek
Geachte mevrouw,
Voor een onderzoek naar het effect van een nieuw medicijn op migraineklachten zijn we op zoek naar vrouwelijke proefpersonen. Volgens uw huisarts hebt u last van migraine.
Om aan dit onderzoek te kunnen deelnemen, moet u aan de volgende criteria voldoen:
1. Uw leeftijd moet tussen 40 en 65 jaar zijn.
2. U had afgelopen jaar last van migraine.
3. U moet niet-roker zijn.

Het onderzoek zal in de maand van april plaatsvinden. Gedurende die maand vragen wij u om ons in te lichten over de verlichting van uw symptomen.
Ook is het belangrijk dat u dit medicijn op tijd moet innemen en niet meer dan drie tabletten in een dag . U gaat een informatieboekje krijgen. Er staat alles over dit medicijn in.
Als u aan dit onderzoek wilt meewerken, kunt u met ons contact opnemen.
We garanderen u dat dit medicijn geen dodelijke bijwerkingen heeft.
Wij stellen uw medewerking zeer op prijs.
Met vriendelijk groet
Petra Stassen

(alles in bold heb ik geschreven)
Alvast Bedankt
Nals :)

nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Third language: Dutch

Re: Kunt u me helpen!!!