Kunt u me helpen bij schrijfopdracht

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Second language: English
Third language: Dutch

Kunt u me helpen bij schrijfopdracht

Post by nals » Mon May 25, 2015 12:29 pm

Schrijfopdracht 2002-2003
Onderdeel A: zin afmaken

1. De consumentenbond heeft een onderzoek gedaan naar de kwaliteit van videorecorders.
Hieruit is gebleken dat de kwaliteit van videorecorder niet goed is.
2. Dit Bedrijf heeft enorme financiële problemen. Als gevolg daarvan worden er tien mensen tegelijk ontslagen.
3. Om het contact tussen het personeel van de verschillende afdelingen te verbeteren,
hebben we een vergadering georganiseerd.
4. Als hij behoorlijk zou hadden gewerkt, was hij waarschijnlijk nooit ontslagen.
5. Terwijl de veiligheidsvoorzieningen bij de bank heel goed was, werd de bank toch beroofd. Hoe dat kon, is nog een raadsel.
6. Het gaat nog steeds goed met dat bedrijf, ondanks het feit dat de directie van het bedrijf niet zo goed is.
7. De muziekschool in deze stad is veel te klein voor alle activiteiten. Het is moeilijk om alle studenten aan te passen. Volgende maand wordt dit besproken in de gemeenteraad.
8. Peter heeft een nieuwe huurwoning aangeboden gekregen. Parkeerplaats is echt belangrijk voor hem. Als het aangeboden huis niet aan die eis voldoet, zal hij het aanbod niet aannemen.
(Alles in bold heb ik geschreven)
alvast bedankt
Nals :)

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Kunt u me helpen bij schrijfopdracht

Post by ngonyama » Mon May 25, 2015 7:13 pm

nals wrote:Schrijfopdracht 2002-2003
Onderdeel A: zin afmaken

1. De consumentenbond heeft een onderzoek gedaan naar de kwaliteit van videorecorders.
Hieruit is gebleken dat de kwaliteit van de videorecorder niet goed is.
2. Dit Bedrijf heeft enorme financiële problemen. Als gevolg daarvan worden er tien mensen tegelijk ontslagen.
3. Om het contact tussen het personeel van de verschillende afdelingen te verbeteren,
hebben we een vergadering georganiseerd.
4. Als hij behoorlijk zou haddenhebben gewerkt, was hij waarschijnlijk nooit ontslagen.
5. Terwijl de veiligheidsvoorzieningen bij de bank heel goed waswaren, werd de bank toch beroofd. Hoe dat kon, is nog een raadsel.
6. Het gaat nog steeds goed met dat bedrijf, ondanks het feit dat de directie van het bedrijf niet zo goed is.
7. De muziekschool in deze stad is veel te klein voor alle activiteiten. Het is moeilijk om alle studenten aan te passen ?? een plaats te geven? aan te nemen?. Volgende maand wordt dit besproken in de gemeenteraad.
8. Peter heeft een nieuwe huurwoning aangeboden gekregen. Een Pparkeerplaats is echt belangrijk voor hem. Als het aangeboden huis niet aan die eis voldoet, zal hij het aanbod niet aannemen.
(Alles in bold heb ik geschreven)
alvast bedankt
Nals :)

nals
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hindi
Third language: Dutch

Post by nals » Sat May 30, 2015 8:04 am

Dank je wel ngonyama
een plaats te geven? is beter denk ik.

De muziekschool in deze stad is veel te klein voor alle activiteiten. Het is moeilijk om alle studenten een plaats te geven? Volgende maand wordt dit besproken in de gemeenteraad.

Teodor
Superlid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)
Second language: Serbo-Croatian
Third language: French
Fourth language: English

Post by Teodor » Sun May 31, 2015 5:55 pm

Dat lijkt me goed. Alleen moet dat vraagteken natuurlijk een punt worden :)

Post Reply