is er Iemand dat me wilt helpen???

"Wablief" of "Wat zegt u", "zeker en vast" of "vast en zeker"? Vlaams en Hollands zijn beide Nederlands en toch zijn er veel verschillen. Dit is het forum waar je vragen kunt stellen over het Vlaams.
Post Reply
christian Irving
Waardevol lid
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: Dutch

is er Iemand dat me wilt helpen???

Post by christian Irving » Sun Mar 17, 2013 3:23 am

Hoi allemaal!!!:) Ik ben twaalf (ja wel 12)jaar ik kom uit de verenigde staten en ik vind de nederlandse taal heel mooi een mooilijk!! Ik leer omdat mijn tante in den hag werkt en ga ik haar bezoeken!! en dan kan ik mijn nederlands gebruiken:) mijn Nederland is heel slecht en heb ik altijd problemen met de taal, ik heb veel hulp nodige (via Skype) Ik heb nederlands geleerd voor acht maanden en nu kan ik nederlandse televise verstaan =D> vertel me als mijn nederlands onjuist was :-? Dank je wel, praat met jullie snel weer en success met je nederlandse plannen!!!:)

ngonyama
Superlid
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: is er Iemand dat me wilt helpen???

Post by ngonyama » Sun Mar 17, 2013 6:34 pm

christian Irving wrote:Hoi allemaal!!!:) Ik ben twaalf (ja wel 12)jaar ik kom uit de Verenigde Staten en ik vind de Nederlandse taal heel mooi een mooilijkmoeilijk!! Ik leer omdat mijn tante in den hagDen Haag werkt en ga ik haar ga bezoeken!! En dan kan ik mijn Nederlands gebruiken:) mijn Nederlands is heel slecht en heb ik heb altijd problemen met de taal, ik heb veel hulp nodige (via Skype) Ik heb acht maanden Nederlands geleerd voor acht maanden en nu kan ik de Nederlandse televise verstaan =D> vertelZeg me alsof mijn Nederlands onjuist was :-? Dank je wel, ik praat met jullie snel weer met jullie en success met je Nederlandse plannen!!!:)
Je Nederlands is helemaal niet slecht, hoor! Paar foutjes, maar heel begrijpelijk. Ga zo door!! =D>

ngonyama
Superlid
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sun Mar 17, 2013 6:35 pm

ngonyama wrote:
christian Irving wrote:Hoi allemaal!!!:) Ik ben twaalf (ja wel 12)jaar ik kom uit de Verenigde Staten en ik vind de Nederlandse taal heel mooi een mooilijkmoeilijk!! Ik leer omdat mijn tante in den hagDen Haag werkt en ga ik haar ga bezoeken!! En dan kan ik mijn Nederlands gebruiken:) mijn Nederlands is heel slecht en heb ik heb altijd problemen met de taal, ik heb veel hulp nodige (via Skype) Ik heb acht maanden Nederlands geleerd voor acht maanden en nu kan ik de Nederlandse televisetelevisie verstaan =D> vertelZeg me alsof mijn Nederlands onjuist was :-? Dank je wel, ik praat met jullie snel weer met jullie en success met je Nederlandse plannen!!!:)
Je Nederlands is helemaal niet slecht, hoor! Paar foutjes, maar heel begrijpelijk. Ga zo door!! =D>

christian Irving
Waardevol lid

Post by christian Irving » Sun Mar 17, 2013 9:14 pm

Dank je wel!! grote hulp!:)

christian Irving
Waardevol lid

Post by christian Irving » Sun Mar 17, 2013 9:22 pm

And if you would like to hear my accent just look up Christian irving on youtube and watch one of my videos:)
https://www.youtube.com/watch?v=3h6fxMGje3Q

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sun Mar 17, 2013 10:51 pm

Je uitspraak is nogal goed. En wat heb je een prachtige oranje trui! :)
Een opmerking. Je zegt meerdere malen "ik heb ... geko(o)pt". Het moet "ik heb ... gekocht" zijn. Kopen, kocht, heeft gekocht (buy, bought, has bought). Bijvoorbeeld: Ik heb het boek 'Dutch For Dummies' gekocht' (I have bought the book 'Dutch For Dummies'.)

christian Irving
Waardevol lid

Post by christian Irving » Tue Mar 19, 2013 12:22 am

Hahaha dank je voor de kijken!!:) en ja ik heb een beetje hulp nodige met m'n uitspraak dank je wel voor de helpen!!!:) en nu weet ik dat gekocht is de juist manier:) bij voorbeel: De man vraagt: hoe heb je nederlands geleerd en ik zeg: et een nederlandse boek dat ik had gekocht:)

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Tue Mar 19, 2013 6:18 pm

christian Irving wrote:Hahaha dank je voor het kijken!!:) en ja, ik heb een beetje hulp nodig met m'n uitspraak dank je wel voor het helpen!!!:) en nu weet ik dat 'gekocht' is de juiste manier [or: vorm] :) bijvoorbeeld: De man vraagt: 'Hoe heb je Nederlands geleerd?' en ik zeg: 'Met behulp van een Nederlands boek dat ik heb gekocht' :)
You're welcome.

Post Reply