Nederlands voor gevorderden

Recommendations and opinions of books, dictionaries, programs, movies, shows, comedy, video players (region issues), music, websites, courses, where to buy Dutch stuff if you don't live there, etc.
Post Reply
palikala
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Slovak
Second language: English (United States)

Nederlands voor gevorderden

Post by palikala » Tue Mar 12, 2013 7:00 pm

Hoi allemaal,
ik zit op hogeschool en studeer communicatie (in het nederlands natuurlijk), en terwijl mijn nederlands niet het slechtste is (aangezien het feit dat ik pas 2 jaar in nederland zit) en heb vorig jaar mijn NT2 II diploma gehaald, wil ik graag mijn nederlands nog steeds op een hogere niveau brengen. Ik merk dat omdat ik in het nederlands studeer leer ik veel dingen van zichzelf zeg maar, maar omdat ik juist communicatie studeer is de opleiding zelf heer erg op een goede taalkennis gebasseerd is moet ik natuurlijk ook op de geschikt niveau zijn (ook al hebben al mijn nederlandse medestudenten veel problemen met het onderscheid tussen brabants en ABN :P).

Mijn vraag is dus of jullie een goede grammatica/spelling/whatever boek kennen die voor mij geschikt zou kunnen zijn (aangezien ik dingen zoals kofschip niet meer hoef te leren).
Ik heb wat dingen op bol.com bekenen maar ja, de reviews zijn soms beetje vaag en ik heb geen zin om boeken te kopen die ik helemaal niet nodig heb).

Bedankt en ik hoor het graag,
Jana

Post Reply