Books for B2-C1?

Recommendations and opinions of books, dictionaries, programs, movies, shows, comedy, video players (region issues), music, websites, courses, where to buy Dutch stuff if you don't live there, etc.
Post Reply
Mellifera
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Ukrainian
Second language: Russian
Third language: English
Fourth language: Dutch (Netherlands)

Books for B2-C1?

Post by Mellifera » Sat Feb 15, 2014 12:14 pm

Hello all,

I'm currently taking a B1-B2 class and plan to take Staatsexam NT2 programma 2 in summer, but my school is not offering further classes after that. So I'd like to keep working on my Dutch and was wondering if anyone can recommend a more advanced teach yourself book for level B2-C1? All I can find is beginners stuff. Dutch teach-yourself books are a rarity, it seems.

Thanks!

Shazzy
Superlid
Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Re: Books for B2-C1?

Post by Shazzy » Sat Feb 15, 2014 8:51 pm

Hi
Have you seen the Schrijf Vaardig books? I am currently studying for my NT2 Programma 1 but there are three books in this series and the Schrijf Vaardig 3 for for Programma II so it might be worth a look. Also the code series go to Level 3 I beleive but again I am not that advanced yet so don't know how difficult it is. It might be worth putting your findings on here once you find books etc to advance further than Programma II. I am like yourself want to progress in Dutch as far as I can but I think it will take some years to accommish that lol.

Hope this has been helpful.

shazzy

Joke
Retired moderator
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Wed Feb 19, 2014 4:57 pm

Als je eenmaal een bepaald niveau hebt bereikt, is het misschien nuttiger om te gaan leren door Nederlandse boeken te lezen, Nederlandse televisie te kijken en zoveel mogelijk met Nederlanders te praten. Als je nog vragen hebt kun je natuurlijk altijd hier terecht.
Succes!

Mellifera
Waardevol lid
Mother tongue: Ukrainian
Second language: Russian
Third language: English
Fourth language: Dutch (Netherlands)

Post by Mellifera » Mon Jun 23, 2014 9:21 am

Joke wrote:Als je eenmaal een bepaald niveau hebt bereikt, is het misschien nuttiger om te gaan leren door Nederlandse boeken te lezen, Nederlandse televisie te kijken en zoveel mogelijk met Nederlanders te praten. Als je nog vragen hebt kun je natuurlijk altijd hier terecht.
Succes!
Ja, dat begrijp ik. Maar ik studeerde Engels in de universiteit en ik ben gewend aan het systematische werk met een studieboek. En ik vind grammatica gewoon leuk, dus ik wil de regels ook leren en niet gewoon boeken lezen/tv kijken (maar dat ga ik ook doen, natuurlijk).

Joke
Retired moderator
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Fri Oct 17, 2014 5:37 pm

Misschien een beetje te laat, maar ik heb een boek gevonden dat als einddoel C1 heeft. Het heet "Hogerop! De puntjes op de i".
Het is een boek met een dvd en je kunt het hier bestellen.

Post Reply