De beste manier om een taal sneller te leren

Ideas for learning Dutch. What have you tried? What worked for you? What did not work for you?
Maya
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Polish

Re: De beste manier om een taal sneller te leren

Post by Maya » Thu Apr 30, 2009 1:49 pm

Hallo Jae! :-D

Sinds afgelopen juni???!!!

Je bent geweldig =D> =D> :thumbsup: Je bent een goede voorbeeld voor mij. :thumbsup:

Ik ben nu gek :D

Groetjes
Maya

Jae
Superlid

Post by Jae » Thu Apr 30, 2009 2:26 pm

Maya wrote:Hallo Jae! :-D

Sinds afgelopen juni???!!!

Je bent geweldig =D> =D> :thumbsup: Je bent een goede voorbeeld voor mij. :thumbsup:

Een voorbeeld voor de gekken! Dat is fijn. :lol:
Mijn moedertaal: Engels. Mijn tweede taal: Duits.
Mijn derde, vierde, en vijfde talen: Spaans, Frans, en Nederlands (maar die ben ik nog aan het leren!)

a ridck
Waardevol lid

Post by a ridck » Thu Apr 30, 2009 3:54 pm

Maya wrote:Je bent geweldig =D> =D> :thumbsup: Je bent een goede goed voorbeeld voor mij. :thumbsup:

Proficiaat dat jij gek bent, gek zijn om een van de germaanse talen te leren, wil ik ook. :-D
Ik ben niet wat de meeste mensen denken, maar wel wat de meeste niet denken, en ik probeer alijd mezelf te zijn, want er zijn genoeg anderen!

Maya
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands

Post by Maya » Thu Apr 30, 2009 4:27 pm

Ha ha ha :D :D .Positief gekken :thumbsup: :lol:

Lukaske
Waardevol lid
Country of residence: United Kingdom
Third language: Dutch

Post by Lukaske » Fri May 01, 2009 12:03 pm

Met alles dat je leert - dus ook een taal - gaat het om zo veel mogelijk te oefenen. Volgens me, de beste en de snelste manier om een taal te leren is naar het land gaan wonen waarin de taal gesproken is. Dan kan je elke dag aan de taal luisteren en de meest juiste uitspraak van de woorden leren. (Nu, als ik in V.K. woon, kan ik het verschil in de uitspraak van de Engelse woorden tussen mijn Poolse leraars en de mensen hier zien). Ook, kan je elke dag een krant of een boek lezen waardoor je de grammatica en de woorden spelling leert. Je moet de taal gebruiken om met mensen te communiceren dus spreek je veel. En eindelijk, leer je "de echte" taal - ik bedoel de taal die mensen in het alledaags leven gebruiken.

Fria

Post by Fria » Tue Aug 03, 2010 6:35 pm

Jae really thought of every single option =D>
Doing smth. every day sounds too much like a military regime for me :o
But I did watch my fav movie Role Models with Dutch subs even before I decided to go work&live in the Netherlands and to start learning Dutch. I picked some words from the subtitles already the first time, but didn't know how to pronounce them. Everytime I watched it again (after I already started learning Dutch), I picked up more words + expressions ... so this is a really cool way of learning and which is best, it's combined with relaxation. :)
I don't know if anyone said that yet: if someone corrects me and tells the correct expression in Dutch, or any other lang, I try to repeat it ... even more than once, lol (if this isn't stealing too much time in a hectic situation). Repeating like a parrot to a living person is much more exciting (or less boring) than repeating to an mp3 track which gives no feedback, ppl at least nod :wink:

estarling
Superlid
Country of residence: Romania
Mother tongue: Romanian
Second language: English

Post by estarling » Wed Mar 30, 2016 8:06 pm

''Wat is volgens jou de snelste manier om het Nederlands te leren?''

Dag meneer a ridck,

Wat is uw mening over uw eigen onderwerp?
***** De onderlijning van fouten en de kritiek over deze tekst zijn welkom.

Post Reply