Twintig vragen - Deel 11

Games we play within the forum itself. If you find a neat game on the web, I would place that post under “Resources and Reviews”
Rebecca123
Lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Re: Twintig vragen - Deel 11

Post by Rebecca123 » Tue Mar 08, 2011 12:49 pm

Beste Vicki,
Ik heb hetzelfde als Joke - ik weet niet of ik nu moet lachen om je taalgebruik of het als fout moet bestempelen. Ik vind het in ieder geval heel origineel dat je op zo'n manier Nederlands leert. Wel zul je inderdaad moeten aanvaarden dat het bij moderne Nederlanders erg op de lachspieren werkt :D
vreemde woorden zoals "f**k", "motherf***er", "aan de orde van de dag" vind gebruikt. Dát is verschrikkelijk.
Daar ben ik het mee eens, maar dit is zeker geen normaal Nederlands taalgebruik. Eerder dat van jongeren :) Ik snap alleen niet wat er mis is met "aan de orde van de dag"? Of wilde je misschien zeggen: deze woorden zijn de orde van de dag (oftewel ze worden iedere dag zowat gebruikt)
En ja, allerlaatst zou ik ook jouw irritatie te wekken ooit tot doel hebben gehad. Goed dat je me dat ook ten slotte liet vernemen. Eerlijkheid zou altijd allereesrst moeten komen, ongeacht hoe spijtig ze ook worde aangevoeld.
Dit snap ik niet helemaal. Schrijf je inderdaad zo om mensen te irriteren of juist niet? De zin "hoe spijtig ze ook worde aangevoeld" zou ik veranderen in "ongeacht hoe verkeerd ze ook wordt opgevat" als ik het goed begrijp tenminste

Post Reply