Please recommend me:Dutch Grammar book for children (4-5 yr)

Games we play within the forum itself. If you find a neat game on the web, I would place that post under “Resources and Reviews”
Post Reply
Merepoule
Nieuwkomer
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Thai
Second language: French
Third language: English
Fourth language: Spanish
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: understand, read and write: Italian, Portuguese
speak Mandarin (conversation)
NT2 Dutch but need a lot of practice

Please recommend me:Dutch Grammar book for children (4-5 yr)

Post by Merepoule » Tue Sep 25, 2012 7:16 pm

Hallo allemaal,
Ik houd van talen leren maar in dit geval 'taal is niet echt mijn ding'... Ik ben thais, mijn man is frans en wij spreken frans onderling. Ons zoontje is 4 jaar en 9 maanden en zit nu met 6 maanden achterstaan. Hij kan wel communiceren maar het zal duidelijker zijn als hij op de goede manieren de grammatica's leren. Vooral de meervouden, pronouns, past tense, etc... Daardoor zoek ik aantrekkelijke grammatica's boeken voor hem... Of misschien jullie andere advies voor mij hebben?
Alvast bedankt, any advice is very welcome.
de letterlijke Merepoule

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Please recommend me:Dutch Grammar book for children (4-5 yr)

Post by ngonyama » Wed Sep 26, 2012 3:12 am

Kinderen leren snel een taal, maar niet via een grammatica; gewoon door mensen na te praten en gecorrigeerd te worden. Misschien dat jullie als ouders wat aan een grammatica hebben als je met je kind ook Nederlands wilt spreken, maar ik betwijfel of een kind er wat aan heeft of het zelfs maar begrijpt. Wat kinderboeken kopen en iemand zien te vinden die het leuk vindt ze daaruit voor te lezen lijkt me zinniger

Merepoule
Nieuwkomer
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Thai
Second language: French
Third language: English
Fourth language: Spanish
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: understand, read and write: Italian, Portuguese
speak Mandarin (conversation)
NT2 Dutch but need a lot of practice

Re: Please recommend me:Dutch Grammar book for children (4-5 yr)

Post by Merepoule » Wed Sep 26, 2012 6:50 am

Bedankt voor het antwoord. Het voorlezen hebben wij iemand die voor hem leest 3-4 uur per week, min of meer (gedurende de oppas tijd). Hij houdt echt van het voorlezen, daarvoor geen probleem. Maar werd het moeilijk om hem te ontbreken en wijzen aan die soort dingen. Daarvoor wil ik anders proberen; als hij moet iets beter te onthouden van waarom 'een lepels, twee lepels enz' maar, 'une cuillère, deux cuillères'; doordat dacht ik misschien bestaat er ook boeken om (buitenlandse) kinderen daarbij duidelijker kunnen maken. Ook hoop ik dat boeken met foto's en trucjes, erop en eraan hem aantrekkelijker zullen zijn. Die boeken zijn vooral voor mij, of zijn oppas te gebruiken met hem omdat ik niet van plan ben om my 'Comprehensive Dutch Grammar' met hem te proberen ;-)

Post Reply