Ik will een kleine briefje schrijven

Would you like to learn Dutch in exchange for teaching your native language? Are you a native Dutch speaker and are you looking for someone who can help you with studying English? Or Russian? Japanese? Post it here!
Post Reply
Djoeke
Nieuwkomer
Mother tongue: Polish
Second language: English
Third language: Polish
Fourth language: German

Ik will een kleine briefje schrijven

Post by Djoeke » Sat Jul 28, 2012 1:46 pm

Hoi!
Op dit moment ben ik in Nederland voor 1 mand werk.
Maar moet een briefje van mijn postbode schrijven, omdat hij komt op motor elke dag dichtbij mijn huis, en ik kan niet slapen :?
Als iemand help me...mijn nederlands niet so leuk is...noch niet.

een briefje:
"Beste Postbode!
U komt elke dag hier, ik ben dankbaar voor de flyer, maar ik heb een frage. Kunt U mischein stoppen bij de tweede hoek van de straat of uit de motor?
Ik werk 's nachts, thuis te komen om 5 uur en ik kan niet slapen wanneer u aankomt op 7 uur.
Als dit geen problem voor U ist, heertlijk bedankt.
P.S
Dagelijks ik gooi die tapes,wat U blijv in mijn tuin ;)
Met vriendelijke groet.

Greetings
Djoeke

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Re: Ik will een kleine briefje schrijven

Post by Bert » Sat Jul 28, 2012 4:44 pm

Als ik jou was, zou ik die brief niet schrijven. Het lawaai kan wel erg lastig zijn, maar volgens mij moet je je in een vreemd land aanpassen aan de lokale gewoonten.

"How do you call the guy who brings the flyers?"

De officiële benaming ervoor is 'folderbezorger', maar ik ken de spreektaalversie niet.

http://www.netwerkvsp.nl/nl/web/folderb ... 3wodNSgARQ
Last edited by Bert on Sat Jul 28, 2012 7:20 pm, edited 1 time in total.

Djoeke
Nieuwkomer

Post by Djoeke » Sat Jul 28, 2012 5:16 pm

Zo hij kan doen wat hij willt, wan ik ben buitenlander...
Allen briefje, dat is niets schlecht volgens mij.
Maar bedankt voor je helpen, moet om te denken nog ein keer ;)

Djoeke
Nieuwkomer

Post by Djoeke » Sat Jul 28, 2012 5:22 pm

want ik ben buitenlander

Bert
Superlid

Post by Bert » Sun Jul 29, 2012 9:38 pm

De folderbezorger met brommer zal wel denken, 'Deze Duitser* moet eerst goed Nederlands leren, dan pas zulke briefjes schrijven'. :)

*Frage (+noch, ein)

Quetzal
Retired moderator
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Post by Quetzal » Thu Aug 02, 2012 10:25 pm

Djoeke wrote:Hoi!
Op dit moment ben ik in Nederland voor 1 maand werk.
Maar ik moet een briefje van aan mijn postbode schrijven, omdat hij elke dag komt op zijn motor elke dag dichtbij mijn huis komt, en daardoor ik kan ik niet slapen :?
Als iemand help me kan/wil helpen...mijn Nederlands is niet zo leuk is goed...nog niet.

een briefje:
"Beste Postbode!
U komt elke dag hier, ik ben dankbaar voor de flyer, maar ik heb een frage vraag. Kunt U misschien stoppen bij de tweede hoek van de straat of uit de motor uitdoen?
Ik werk 's nachts, thuis te ik komen thuis om 5 uur en ik kan niet slapen wanneer u aankomt op om 7 uur.
Als dit geen probleem voor U ist, heertlijk hartelijk bedankt.
P.S
Dagelijks ik gooi ik die tapes,wat U blijv (Sorry, don't get this part!) in mijn tuin ;)
Met vriendelijke groet.

Greetings
Djoeke
Hi Djoeke,

not very bad at all! Very sorry about the late reply, and about Bert's rudeness, you can just ignore him when he's being like that.

I corrected your text with our usual colour code, red for word order, blue for spelling or wrong words, green for words that were missing in your text. If you have any questions, please ask.

Bert
Superlid

Post by Bert » Fri Aug 03, 2012 1:49 pm

Rude? I don't think so. The young Dutch man is just doing his job, I'm sure he does not cause deliberately any trouble to anyone with the noise of his motorbike, if you know what I mean. Shall he change his motorbike for a bicycle? #-o And as far as the German joke is concerned, 1. he used German words, 2. the Dutch-German relationship is well-known (there are some commercials based on this too /you can find them on the internet/), 3. I used a smiley which means that it was not seriously meant.
Quetzal wrote:
Djoeke wrote:Dagelijks ik gooi ik die tapes,wat U blijv (Sorry, don't get this part!) in mijn tuin ;)
The promotional papers are fastened together with the help of a plastic band or a tape. I think the folderbezorger throws this tape away into Djoeke's garden (which is not nice, I agree with him).

Dus ik zou zeggen: Dagelijks moet ik de tapes weggooien die u in mijn tuin achterlaat. (Dagelijks moet ik de tapes die u in mijn tuin achterlaat weggooien.)

Beste Quetzal, als je op "View active topics" klikt, ga je in de toekomst geen één postje missen.

Post Reply