Werk voor school, help me

Would you like to learn Dutch in exchange for teaching your native language? Are you a native Dutch speaker and are you looking for someone who can help you with studying English? Or Russian? Japanese? Post it here!
Post Reply
THATSNOTMYNAME
Nieuwkomer
Mother tongue: French
Second language: Turkish
Third language: Dutch
Fourth language: English
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Spanish

Werk voor school, help me

Post by THATSNOTMYNAME » Thu Sep 27, 2012 4:31 pm

Dag iedereen, ik ben een meijse die woont in Brussel, mijn moedertaal is frans maar ik ga school in immersie dus ik heb wiskune, en gesch in nederelands !
Dinsdag heb ik een EO voor het class en ik moet over Oslo spreken, ik heb een tekst geschrijven maar ik weet nier als het correct is !
Kan u aub kijken en een hulp mee brengen ,
Dank u

Ik ga u enkele toelichtingen geven over Oslo in Norwegen !

Ten eerste Oslo ligt in het zuid van Norwegen en Norwegen ligt in het noord van Europa nast Zweden. Het is een Scandinavische land en ik vind dat Norwegen is echt ander !
Het is zoals een magisch land met veel geheimen ! Het lijkt niet aan Belgie omdat het meteo is ook ander ! Inderdaad in Norwegen zijn er 6 maanden winter en 6 maanden zomer.
Ik vind dat Oslo is een echt mooi stad in winter, het stad is onder een sneeuw omgetoverd, we zien dat weinig in Brussel !
Bijkomende, in oslo gebruiken ze geen euro maar wel NOK omdat Norwegen niet in de europeese unie ligt.

Ten Tweede er is een bekende monument in Oslo, de springbank van Holmenkollen, het is voor Nordic skiëen, langlaufen.
Holmenkollen is ook een museum, het is het oudste museum van ski !

In 2009 had Alexandre Rybak; hij is een Norse zangeres, het Eurovisie gewonnen???
En in 2010, gebeurt het Eurovisie Festival in Baerum, het is een stad die gebonden in aan Oslo ! Het Eurovisie festival gebeurt in telenor Arena ! Deze Arena is gebouwd op 8 maart 2009.
In Oslo, gebruiken ze deze arena zoals een plaats om tonen aan te tonen als sportwedestrijden en concerten !
Bij voorbeeld laatse jaar waren er de concerten van Kanye West en Jay Z, van Madonna, van Lady Gaga ...

Ik heb Oslo gekozen omdat het is zoal een sprokje... Wanner was ik klein, dacht ik dat Oslo was het stad waar er veel hekserijen waren ... Wanneer kijkde ik naar tekenfilmen wilde ik naar Oslo gaan om avonturen te leven!

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Werk voor school, help me

Post by ngonyama » Mon Oct 01, 2012 4:04 am

THATSNOTMYNAME wrote:Dag iedereen, ik ben een meijse die woont in Brussel, mijn moedertaal is frans maar ik ga school in immersie dus ik heb wiskune, en gesch in nederelands !
Dinsdag heb ik een EO voor het class en ik moet over Oslo spreken, ik heb een tekst geschrijven maar ik weet nier als het correct is !
Kan u aub kijken en een hulp mee brengen ,
Dank u

Ik ga u enkele toelichtingen geven over Oslo in Noorwegen !

Ten eerste, Oslo ligt in het zuiden van Noorwegen en Norwegen ligt in het noorden van Europa naast Zweden. Het is een Scandinavische land en ik vind dat Noorwegen is echt anders is !
Het is zoals een magisch land met veel geheimen ! Het lijkt niet aanop Belgie omdat het meteoweer is ook anders is ! Inderdaad in Noorwegen zijn er 6 maanden winter en 6 maanden zomer.
Ik vind dat Oslo 's winters is een echt mooie stad isin winter, hetde stad is onder een laag sneeuw omgetoverd. We zien dat weinig in Brussel ! BijkomendeDaar komt bij dat ze in Oslo gebruiken ze geen euro gebruiken maar wel de NOK omdat Norwegen niet in de Europeese unie ligtzit.

Ten Ttweede er is er een bekende monument in Oslo, de springbank ?? springschans? van Holmenkollen, het is voor Nordic skiëenskiën, langlaufen.
Holmenkollen is ook een museum, het is het oudste skimuseum van ski !

In 2009 had Alexandre Rybak; hij is een Noorse zangeres, het Eurovisiesongfestival gewonnen???
En in 2010, gebeurtvond het Eurovisie Festival in Baerum plaats, het is een stad die gebonden ??? in aan Oslo ! Het Eurovisie festival gebeurt werd gehouden? in de telenor Arena ! Deze Arena is gebouwd op 8 maart 2009.
In Oslo, gebruiken ze deze arena zoals een plaats om tonen aan te tonen??? als sportwedestrijden en concerten ! In Oslo gebruiken ze deze arena zowel voor het houden van sportwedstrijden als van concerten?
Bij voorbeeld laatsevorig jaar waren er de concerten van Kanye West en Jay Z, van Madonna, van Lady Gaga ...

Ik heb Oslo gekozen omdat het is zoalnet een sprookje is... WannerToen was ik klein was, dacht ik dat Oslo was hetde stad was waar er veel hekserijenmagie warenwas ... Wanneer kijkde ik naar tekenfilmens keek wilde ik naar Oslo gaan om avonturen te beleven!
Pas op: Noors = Norvégien; nors=morose, maussade

Post Reply