RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 19th, 2013, 12:05 am    

Mijn negende Verhaal

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

Mijn negende Verhaal

Postby Maneer58 » January 4th, 2009, 2:47 am

Ik kwam gisteren aan thuis van een reis naar Lake Tahoe. Lake Tahoe is aan grens van Nevada. Daar hebben mijn familie en ik gehad een fijne dag. Op 31 december zijn wij begonnen met de reis. Op de weg naar Lake Tahoe zagen wij veel heel bomen en sneeuw. Onze eerste stop was in El Dorado bij Sacramento omdat wij moesten pompen. Wij zijn niet gestopt om iets eten te halen omdat wij al eten hadden in de wagen. Toen wij aankwamen in Lake Tahoe, waren wij al moe en wilden slapen gaan. De volgende dag redden wij naar Heavenly Ski. Heavenly Ski is een oord waar men skien en een trektocht kann maken. Daarna reden wij terug naar het hotel en rustten. Om 19 uur avonds zijn wij gereden naar Nevada om er te wedden. Ik wedde een beetje en won 3 centen. Ik ben werklijk niet geintereseerd aan het wedden.
Om Middernacht verlieten wir Nevada om naar het hotel 8 terug te rijden. Toen wij aankwamen in het hotel 8 slipe ik niet dadelijk. Ik las mijn zakboekje een beetje. Om 10 uur morgens reden wij terug naar San Jose, maar op de weg naar snelweg 50 stond er in de rij. Het Verkeer duurde 3 uren. Wij waren aangekomen om 8 uur avonds in het huis van mijn moeder. Na de koffie drinken reed ik terug naar huis om op te ruimen.

Bedankt!
Gondor hat keinen König. Gondor braucht keinen König.
Maneer58
Superlid

Country of residence: United States
Mother tongue: Tagalog
Second language: English (United States)

Mijn negende Verhaal

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Mijn negende Verhaal

Postby Joke » January 4th, 2009, 11:52 am

Maneer58 wrote:Ik kwam gisteren aan thuis van een reis naar Lake Tahoe. Lake Tahoe is ligt aan de grens van Nevada. Daar hebben mijn familie en ik gehad een fijne dag gehad. Op 31 december zijn wij begonnen met de reis. Op de weg naar Lake Tahoe zagen wij veel heel bomen en sneeuw.
Als je zegt op de weg zagen we bomen, dan staan de bomen letterlijk midden op de weg.

Maneer58 wrote:Onze eerste stop was in El Dorado bij Sacramento omdat wij moesten pompen tanken.
Als je benzine nodig hebt voor je auto, noemen we dat tanken. Tanken doe je bij een tankstation of een pomp...

Maneer58 wrote: Wij zijn niet gestopt om iets te eten te halen omdat wij al eten hadden in de wagen. Toen wij aankwamen in Lake Tahoe, waren wij al moe en wilden gaan slapen gaan. De volgende dag redden wij naar Heavenly Ski. Heavenly Ski is een oord waar men kan skiën en een trektocht kann maken. Daarna reden wij terug naar het hotel en rustten. Om 19 7 uur 's avonds zijn wij gereden naar Nevada gereden om er te wedden gokken.
We zeggen 7 uur 's avonds of 19.00 uur. Niet 19 uur 's avonds.
's Morgens, 's middags, 's avonds en 's nachts schrijven we met 's en een -s aan het eind.

Maneer58 wrote:Ik wedde gokte een beetje en won 3 centen.
3 centen zijn drie muntjes van 1 cent. 3 cent is $0.03. Goede winst! :P

Maneer58 wrote:Ik ben werkelijk niet geïntereseerd aan het in wedden gokken.
Om middernacht verlieten we Nevada om naar het hotel 8 terug te rijden.
Als het hotel hotel 8 heet, dan kun je het zonder het en met een hoofdletter schrijven: ...om naar Hotel 8 terug te rijden.

Maneer58 wrote:Toen wij aankwamen in het hotel 8 sliep ik niet dadelijk. Ik las een beetje in mijn zakboekje een beetje. Om 10 uur 's morgens reden wij terug naar San Jose, maar op de weg naar snelweg 50 stond er in de rij een file.
Een rij auto's heet een file:
Ik sta elke ochtend in de file.
Er staat 15 km file richting Amsterdam.

Maneer58 wrote:Het Verkeer De file duurde 3 uren uur (We stonden 3 uur in de file).
Uur, jaar en kwartier staan in het enkelvoud na een een getal:
4 uur
2 jaar
3 kwartier

Maneer58 wrote: Wij waren aangekomen kwamen om 8 uur 's avonds in het huis van mijn moeder aan. Na de het koffie drinken reed ik terug naar huis om op te ruimen.
Werkwoorden zijn altijd het-woorden: het drinken.
Maar: na de koffie.

Overal waar je wij schrijft, kun je beter we gebruiken.

Joke
Joke
Native speaker & global moderator

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Re: Mijn negende Verhaal

Postby Grytolle » January 4th, 2009, 1:09 pm

Joke wrote:
Maneer58 wrote:Ik kwam gisteren aan thuis van een reis naar Lake Tahoe. Lake Tahoe is ligt aan de grens van Nevada. Daar hebben mijn familie en ik gehad een fijne dag gehad. Op 31 december zijn wij begonnen met de reis. Op de weg naar Lake Tahoe zagen wij veel heel bomen en sneeuw.
Als je zegt op de weg zagen we bomen, dan staan de bomen letterlijk midden op de weg.

Kleine aanvulling:
veel hele bomen en sneeuw = many whole trees and snow (the trees weren't in pieces!)
heel veel bomen en sneeuw = *verily many trees and snow (there were lots of trees!)

Waarschijnlijk wou je dat tweede. :D
:-)
Grytolle
Superlid

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Swedish
Second language: English

Return to Verhaaltjeshoekje - schrijf mee aan een verhaal