over mijn leven in Nederland

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
afraa
Nieuwkomer
Mother tongue: Arabic
Second language: English
Third language: Dutch

over mijn leven in Nederland

Post by afraa » Thu Feb 18, 2010 10:48 am

Nu ben ik bezig met Nederland te leren ,ik ben zo hard ann het werken met Nederlands , ik studeer het sinds de afgelopen spetmber , maat ik heb zo n moeite met schtijven bovendien durf niet met ander mens te praten . ik heb as speodig moeilijk nodig Nederlands te leren ,het is heel belangkelijk om een goede werk te vinden

Vandag zal ik over mijn aankomst naar Nederland schrijven.

2 twee jaar geleden ben ik in Nederland gekomen met mijn dochter,eerste woonde ik in Friesland in een dorp genoemde Dokkem en duurde ruim anderhalf jaar, daar spreken mensen Nederlands en fries , tijden mijn woning leerde een envoudige woorden , het is een zalig plaats en schoon en er wonen geen buitenlanders daar had ik een Nederlander vrouw die een steuning me gaaf om Nederland te spreken en stumileerde te lezen.
Afgelopen juli ben ik verhuizd naar Amsterdan, anvankelijk toen ik eraan kwam vond ik heel moeilelijk om hier te wonen
ik denk dat het is gewoon voor iedere persoon maar dan ben aan hier gewend ,zelfs alles zijn bereikbaar als openbaarveroer winkles koop ik een auto maar ik dreig him te verkopen

cemon
Lid
Mother tongue: French

Re: over mijn leven in Nederland

Post by cemon » Fri Feb 19, 2010 12:02 am

Hallo afree, welkom.
Ik woon al 7 jaar in Vlaanderen, en ik ben toegegven ook niet goed in het Nederlands, maar dit geldt ook voor alle talen, ik ben gewoon niet goed in het aanleren van de talen, doch ga ik proberen om jouw tekst een klein beetje te verbeteren, misschien zou dat de poging waard zijn zodat ik mijn Nederlands hiermee opnieuw wat kan bijspijkeren.
afraa wrote:Nu ben ik bezig met het Nederlands te leren, ik ben zo hard ann aan het werken met mijn Nederlands, ik studeer het sinds de afgelopen sepetmber september, maatr ik heb zo'n moeite met het schtrijven en bovendien durf ik niet met andere mens ("mensen") te praten. Ik heb het Nederlands as zo speodig spoedig moeilijk mogelijk nodig, het is heel belangkelijk belangrijk om een goede werk te vinden.

Vandag zal ik over mijn aankomst naar in Nederland schrijven.
Opmerking: één spatie tussen twee woorden is voldoende, let op het gebruik van leestekens, vergeet de punt waar nodig niet.
afraa wrote:2 twee Twee jaar geleden ben ik met mijn dochter in naar Nederland gekomen met mijn dochter, eerste woonde ik in Friesland in een dorp genoemde Dokkem, en het duurde ruim anderhalf jaar, daar spreken mensen ("ze") Nederlands en fFries, tijdens mijn woning verblijf, leerde ik een eenvoudige woorden, het is een zalige plaats en schoon en er wonen geen buitenlanders, daar had ik een Nederlander Nederlandse vrouw ("leren kennen") die mij steunde in het leren spreken van het Nederlands, een steuning me gaaf om Nederland te spreken en stumileerde ze stumileerde mij om te lezen.
Afgelopen juli ben ik verhuizd verhuisd naar Amsterdan, anvankelijk aanvankelijk toen ik eraan kwam vond ik het heel moeilelijk om hier ("er/daar") te wonen.
Opmerking: een komma schrijf je best vla na een woord gevolgd door een spatie:
Ik durfde dat te zeggen toen ik haar ontmoette ,ik moest gewoon...
Ik durfde dat te zeggen toen ik haar ontmoette,ik moest gewoon...
Ik durfde dat te zeggen toen ik haar ontmoette ,ik moest gewoon...
Ik durfde dat te zeggen toen ik haar ontmoette, ik moest gewoon...
afraa wrote:iIk denk dat het is gewoon voor iedere persoon gewoon is, maar dan ben aan hier gewend ik eraan gaan wennen. zelfs alles zijn bereikbaar als openbaarveroer winkles koop ik een auto maar ik dreig him te verkopen
Dat laatste stukje is een beetje moeilijk, ik zie niet direct wat je met "zelfs" en "dreigen" probeert te zeggen, toch denk ik dat je het best zo formuleert:

Er is daar zelfs alles bereikbaar zoals het openbaar vervoer en de winkels. Misschien koop ik een auto, alhoewel ik denk dat dit geen goed idee zou zijn, waardoor ik hem misschien zou gaan verkopen.

afraa
Nieuwkomer
Mother tongue: Arabic
Second language: English
Third language: Dutch

Re: over mijn leven in Nederland

Post by afraa » Sun Feb 21, 2010 8:32 pm

Beste Cemon,

Dank u wel voor corrigeren , volgende keer probeer ik het te verbetern.
Afraa :)

Post Reply