Hulp voor verhalen

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Saga
Nieuwkomer
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Russian

Hulp voor verhalen

Post by Saga » Wed Nov 03, 2010 10:02 pm

Goeie avond!
Ik woon al jaren in Belgie en momenteel volg een opleiding verpleegkunde. Da's echt moelijk van mij, maar ik doe mijn best. Ondertussen moet ik vele reflecties opgeschreven en gewone stage-of leerverhaaltjes, wat nog altijd niet makkelijk voor mij is. Gelukkig heb ik dit forum gevonden en zou willen vriendelijk om een hulp bij mijn leerproces te vragen.
Alvast bedankt en tot binnenkort, nu heb ik vakantie dus moet niet veel schriftelijke opdrachten te maken(gelukkig) :-D

Joke
Retired moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Re: Hulp voor verhalen

Post by Joke » Thu Nov 04, 2010 7:11 pm

Saga wrote:Goeienavond!
Ik woon al jaren in Belgie en volg momenteel een opleiding verpleegkunde. Da's echt moeilijk voor mij, maar ik doe mijn best. Ondertussen moet ik vele reflecties opgeschrijven en gewone stage-of leerverhaaltjes, wat nog altijd niet makkelijk voor mij is. Gelukkig heb ik dit forum gevonden en ik zou vriendelijk om een hulp bij mijn leerproces willen te vragen.
Alvast bedankt en tot binnenkort, nu heb ik vakantie dus hoef ik niet veel schriftelijke opdrachten te maken (gelukkig) :-D
Hoi Saga.
Je schrijft al prima. Als je vragen hebt, kun je ze hier altijd stellen.

Groetjes,
Joke

fay
Lid
Mother tongue: English
Second language: Swahili
Third language: Dutch

Post by fay » Sun Jan 02, 2011 6:45 pm

Hello Saga en iedereen,

Ik ben ok al 8maanden in Belgie, vroeger was ik ook in NL een jaar, maar ik heb nieks geleerd want alles woorden nieuwe voor mij.
Ik ben erg verschout want verleden mand heb ik Nederlands taal Hogerschool Onderwijs examen gedaan en ik was geslagd, bedoeling
ik heb en kans om Verplegkundige cursus e beginen in February.
Mijn Nederlands is nog niet goed, ik kan goed begrijpen maar beetje moelijk te schrijven, het woord order is niet makkerlijk.
Meestal denk ik in het engels daarna probeer in het Nederlands te schrijven of vertalen.

Ik ben heel blij die website te vinden.
Ik find alles inbegrepen heel belangrijk voor de mensen die wil Nederlands leren.

Ik heb geleert door zelfstudie en ook verleden twee manden heb ik naar de Nedelands les geweest.
Hoopelijk iemand wilt mijn verhaal correctie maken.

Groetjes
Fay

Joke
Retired moderator

Post by Joke » Sun Jan 02, 2011 9:34 pm

fay wrote:Hallo Saga en iedereen,

Ik ben ook al 8 maanden in België, vroeger was ik ook een jaar in NL, maar ik heb niets geleerd want alles woorden waren nieuwe voor mij.
Ik ben erg trots(=proud. Bedoel je dat?) want verleden maand heb ik Hogerschool Onderwijs examen Nederlands taal gedaan en ik was geslaagd. Dat betekent dat bedoeling ik een kans heb om een Verpleegkundige cursus te beginnen in februari.
Mijn Nederlands is nog niet goed, ik kan het goed begrijpen maar een beetje moeilijk te schrijven, de woordvolgorde is niet makkerlijk.
Meestal denk ik in het Engels en daarna probeer ik in het Nederlands te schrijven of vertalen.

Ik ben heel blij deze website te vinden.
Ik vind alles wat erop staat heel belangrijk voor de mensen die Nederlands willen leren.

Ik heb geleerd door zelfstudie en ook ben ik de afgelopen twee maanden naar (de) Nederlandse les geweest.
Hopelijk wil iemand mijn verhaal corrigeren.

Groetjes
Fay
Welkom Fay!

Wat fijn dat je onze website zo nuttig vindt.
Ik heb je tekst verbeterd. Als er iets niet duidelijk is, kun je het altijd vragen.
Je kunt hier ook altijd oefenen en al je vragen stellen.

Groetjes,
Joke

fay
Lid
Mother tongue: English
Second language: Swahili
Third language: Dutch

Post by fay » Tue Jan 04, 2011 8:19 pm

Hi Joke

Hartelijk dank vooor jouw help.
Ja zeker ik find jullie website nuttig, het is jammer want ik ben altijd hier lezen en oefenen, maar ik heb niet gezien(realized) dat hierin zit een forum met veel oefeningen. Als ik wist in de afgelopen daagen #-o (if i knew earlier then i would have been ver by now) als ik vroeger wist dan word ik verder bent ahaha! (help help hoe zeg je dat in het Nederlands?)

:) Fay

Joke
Retired moderator

Post by Joke » Tue Jan 04, 2011 10:00 pm

fay wrote:Hi Joke

Hartelijk dank vooor jouw (beter: je) hulp.
Ja, ik vind jullie website zeker nuttig, het is jammer want ik ben altijd hier om te lezen en te oefenen, maar ik heb niet gezien (of: ik heb me niet gerealiseerd) dat hier een forum in zit met veel oefeningen. Als ik wist in de afgelopen dagen #-o (if i knew earlier then i would have been ver by now) als ik vroeger wist dan word ik verder bent ahaha! (help help hoe zeg je dat in het Nederlands?) Als ik dat eerder had geweten, zou ik verder zijn geweest.
Dat was een moeilijke zin!

Joke

Post Reply