mijn eerste verhaal

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
princesse
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Arabic
Second language: French
Third language: English
Fourth language: Dutch

mijn eerste verhaal

Post by princesse » Mon Dec 20, 2010 12:06 pm

Mijn verhaal uit mijn jeugd,

Toen ik klein was, woond ik met mijn famillie in een klein dorp in marokko, mijn vader werkte als chauffeur, mijn moeder was een huissvrouw. Ons huis bestaat uit 4 slaapkamers en een grote keuken die kunt je ook als een woonkamer gebruikt, we hadden twee salons, omdat in Marokko manen moeten in een andere plek dan vrouwen zitten. Ik herenner me dat we hadden een grote bom war kunen met ons vrienden en vriendinen spellen. Het was heel mooie tijd, alles makkelijk was.

:D

tot verder

Beygir
Waardevol lid
Country of residence: Turkey
Mother tongue: Turkish
Second language: English
Third language: Dutch
Fourth language: German

Re: mijn eerste verhaal

Post by Beygir » Mon Dec 20, 2010 1:59 pm

Ik ben geen expert, maar ik wil wijzen op de fouten dat ik kan zien. :)
princesse wrote:Mijn verhaal uit mijn jeugd,

Toen ik klein was, woonde ik met mijn famillie in een klein dorp in Marokko, mijn vader werkte als chauffeur, mijn moeder was een huissvrouw. Ons huis bestaat uit 4 slaapkamers en een grote keuken die kunt je ook als een woonkamer gebruikt, we hadden twee salons, omdat in Marokko mannen moeten in een andere plek dan vrouwen zitten. Ik herinner me dat we hadden een grote bom waar we met ons vrienden en vriendinnen kunnen spellen. Het was heel mooie tijd, alles makkelijk was.

tot verder
Sorry voor enige fouten die ik heb gemaakt ^^

PS: For the native speakers who correct those texts here; do you think it's annoying or making your job harder that I try to correct these as best as I can? If you think so, just let me know, and I will stop. I don't want to offend, confuse or disturb anyone, or make their job harder ^^ I am just trying my best to be helpful and get myself better on this by getting more practice :)

princesse
Waardevol lid
Mother tongue: Arabic
Second language: French
Third language: English
Fourth language: Dutch

Post by princesse » Mon Dec 20, 2010 2:31 pm

Hi Beygir.

Ik vind geen probleme als je mijn text probeerd corrigeren,

Ik ben beginner met Nederlands taal, dus ik leer van iederen .

bedankt en veel succes.

Beygir
Waardevol lid

Post by Beygir » Mon Dec 20, 2010 3:15 pm

Het probleem is: Ik ben ook een beginner :D Dus maak ik veel fouten tijdens corrigeren ^^ Maar, bedankt voor je schatting :)

andreengels
Superlid
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German

Post by andreengels » Mon Dec 20, 2010 9:50 pm

princesse wrote:Mijn verhaal uit mijn jeugd,

Toen ik klein was, woonde ik met mijn familie in een klein dorp in Marokko, mijn vader werkte als chauffeur, mijn moeder was (een) huisvrouw. Ons huis bestond uit 4 slaapkamers en een grote keuken die kunt je ook als (een) woonkamer kunt gebruiken, we hadden twee salons, omdat in Marokko mannen moeten in op een andere plek dan vrouwen moeten zitten. Ik herinner me dat we hadden een grote boom hadden waar we kunen met ons onze vrienden en vriendinnen konden spelen. Het was een heel mooie tijd, waarin alles makkelijk was.

tot verder (later)
Last edited by andreengels on Mon Dec 20, 2010 9:53 pm, edited 1 time in total.

andreengels
Superlid
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German

Post by andreengels » Mon Dec 20, 2010 9:53 pm

Beygir wrote: PS: For the native speakers who correct those texts here; do you think it's annoying or making your job harder that I try to correct these as best as I can? If you think so, just let me know, and I will stop. I don't want to offend, confuse or disturb anyone, or make their job harder ^^ I am just trying my best to be helpful and get myself better on this by getting more practice :)
That's no problem - at worst I will just ignore your correction (as I have done now, although it was not really bad - at least you didn't make any incorrect correction)

Beygir
Waardevol lid

Post by Beygir » Tue Dec 21, 2010 7:54 am

Ok, thanks a lot then :) I'll keep trying my best :)

Post Reply