Jan en Onu- Ontmoeting I

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Saint
Lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: English

Jan en Onu- Ontmoeting I

Post by Saint » Wed Feb 16, 2011 9:52 pm

In de trein..

Jan: Dat is een mooi hemd. Waar kom je vandaan?
Onu: Bedankt. Ik kom uit Nigeria. Mijn overhemd is een van onze cultureel kledingen.
Jan: Hij ziet mooi uit. Ik heet Jan en ik woon in Leiden.
Onu: Ik heet Onu en ik woon ook in Leiden. Ben je aan het terugreis van werk?
Jan: Jawel. Ik werk in Amsterdam maar ik vind Leiden beter om te wonen. Jij? Waar werk jij?
Onu: Ik hoort niet bij de bedrijfleven. Ik ben mijn eigen baas. Wil je weten hoe ik mezelf bezig houd?

...Wordt vervolgt...
[Lieve lezers, corrigeer mijn scenario alstublieft]

andreengels
Superlid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German

Re: Jan en Onu- Ontmoeting I

Post by andreengels » Fri Feb 18, 2011 7:59 am

Saint wrote:In de trein.

Jan: Dat is een mooi hemd. Waar kom je vandaan?
Onu: Bedankt. Ik kom uit Nigeria. Mijn overhemd is een van onze cultureel kledingen traditionele kledingstukken.
Jan: Hij ziet mooi uit. Ik heet Jan en ik woon in Leiden.
Onu: Ik heet Onu en ik woon ook in Leiden. Ben je aan op het de terugreis van het werk?
Jan: Jawel. Ik werk in Amsterdam maar ik vind Leiden beter om te wonen. Jij? Waar werk jij?
Onu: Ik hoort werk niet bij de bedrijfleven een bedrijf. Ik ben mijn eigen baas. Wil je weten hoe waarmee ik mezelf me bezig houd?

...Wordt vervolgt...
[Lieve lezers, corrigeer mijn scenario alstublieft]
Die laatste tekst van Onu was moeilijk te corrigeren. Iemand die eigen baas is, hoort naar mijn gevoel juist wél tot het bedrijfsleven.

Post Reply