Huiswerk verhaal

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
aladar
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hungarian
Second language: English
Third language: Dutch

Huiswerk verhaal

Post by aladar » Sat Mar 12, 2011 8:12 pm

Hoi allemaal,

Ik moet een verhaal schrijven over een plechtigheid in mijn land. Kan iemand nakijken?
Ik kom uit Hongarije. Ons land heeft geen koning of koningin, maar elk jaar hebben we een groot plechtigheid. Die is voor het nieuwe brood. Die is in Augustus. Meer dan half miljoen mensen gaan naar Boedapest voor de plechtigheid, maar nooit ben ik daar geweest. Ik vind het met zo veel mensen niet leuk, maar soms kijk ik naar tv. Het parlament is altijd daar, maar verschillende partijën gaan naar verschillende locaties. Om twee uur 's middags start het programma, maar veel mensen gaan vroeger. Ze gaan vroeger omdat ze beter plaats te vinden. Elk jaar is er een mooie vuurwerk. Het grootste vuurwerk is natuurlijk in Boedapest, maar er zijn kleiner vuurwerken in bijna elke steden. Meest mensen gaan alleen het vuurwerk kijken, maar het start na de zonsondergang. Enkel jaar duurt het vuurwerk meer dan één uur, maar er zijn andere mooie programmas ook.
Ik hoop dat ik heb niet zo veel fout gemaakt.
Dank je.
Aladar

PS: I tried to write what I'd like you to do for me, but not sure if I managed correctly so here it goes in English:
For the school I have to write a text over a feast or ceremony in my country, and could you please check for mistakes what I wrote? Thanks.

Bert
Superlid

Re: Huiswerk verhaal

Post by Bert » Sat Mar 12, 2011 11:15 pm

Augustus :arrow: augustus
partijën :arrow: partijen

Joke
Retired moderator
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Sun Mar 13, 2011 1:38 pm

aladar wrote:Ik moet een verhaal schrijven over een plechtigheid in mijn land. Kan iemand het nakijken?

Ik kom uit Hongarije. Ons land heeft geen koning of koningin, maar elk jaar hebben we een grote plechtigheid(. Die is) voor het nieuwe brood. Die is in augustus. Meer dan een half miljoen mensen gaan naar Boedapest voor de plechtigheid, maar ik ben daar nog nooit geweest. Ik vind het met zo veel mensen niet leuk, maar soms kijk ik naar de tv. Het parlement is er altijd daar, maar verschillende partijen gaan naar verschillende locaties. Om twee uur 's middags start het programma, maar veel mensen gaan vroeger(. Ze gaan vroeger) omdat ze om een betere plaats te vinden. Elk jaar is er een mooi vuurwerk. Het grootste vuurwerk is natuurlijk in Boedapest, maar er is kleiner vuurwerken in bijna elke alle steden (of: in bijna elke stad). De meeste mensen gaan alleen naar het vuurwerk kijken, maar het start na de zonsondergang. Enkel Elk jaar duurt het vuurwerk meer dan één uur, maar er zijn ook andere mooie programma's ook (beter: er staan ook andere mooie activiteiten op het programma).

Ik hoop dat ik heb niet zo veel fouten heb gemaakt.
Goed verhaal!

Joke

aladar
Waardevol lid
Third language: Dutch

Post by aladar » Sun Mar 13, 2011 6:19 pm

Thanks a lot!
I really start to feel I need to talk to people, but to whom???
So many mistakes in a few lines.. :cry: :cry: :cry:
thanks again, I'll be back again...

thanks,
aladar

Post Reply