Duitsers en de kuilen op het Nederlandse kust

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sun Oct 02, 2011 6:40 pm

Ik heb onlangs gelezen dat Duitse toeristen op het Nederlandse kust kuilen graven ( http://dailycandor.com/10-things-you-pr ... therlands/ ). Sommige Nederlanders denken dat ze gewoon dom zijn ('I asked him why the guy was digging a hole. He said, "Because he’s a dumb German." I pressed, but what for? Is he building a castle or something? "No, he’s just a stupid German! He can’t help it! The morons just love digging holes for no reason!"'). Maar Robert (80e bijdrage) geeft een geloofwaardige uitleg: Duitsers hebben geen windscherm zodat ze een kuil graven om tegen de wind goed beschermd te zijn. Ze doen het niet in Portugal want, vermoed ik, daar waait geen koele stevige wind (Sofia, 88e bijdrage). Er bestaan nog meer verschillende interpretaties, maar ze lijken mij vrij ongelooflijk.

RichWes
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Re: Duitsers en de kuilen op het Nederlandse kust

Post by RichWes » Mon Jan 23, 2012 3:54 am

Duitsers en de hun kuilen op het Nederlandse kust strand

Ik heb onlangs gelezen dat Duitse toeristen op het Nederlandse kust strand, kuilen graven. Sommige Nederlanders denken dat ze gewoon dom zijn. Maar Robert geeft echter een geloofwaardige uitleg: Duitsers hebben geen windschermen, zodat waardoor ze een kuil moeten gaan graven om tegen de wind goed beschermd te zijn [beter: een kuil moeten gaan graven om zichzelf te kunnen beschermen tegen de wind] . Ze doen het niet in Portugal want, vermoed ik, want daar waait geen koele stevige wind. Er bestaan nog meer verschillende interpretaties andere opvattingen hierover, maar deze lijken mij vrij ongelooflijk ongeloofwaardig.

Post Reply