Elektriciteit

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
aladar
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hungarian
Second language: English
Third language: Dutch

Elektriciteit

Post by aladar » Tue Mar 27, 2012 7:02 am

Hoi,

Hier komt het volgende verhaal.

Elektriciteit

Als je je lamp kan niet aanzetten, werkt iets niet. Je moet een elektricien vinden. Op zondag is dat niet makkelijk. Ik weet veel over elektriciteit, maar dat is niet mijn vak. In Nederland bouwden vroeger ze slecht. Dat betekent, dat er zijn veel fouten in de kabels. Bijvoorbeeld van de lichtschakelaar tot de lamp zitten er meer dan vijf verschillende kleuren elektrische leiding. Dat is een groot probleem als je niet de goede kleur gebruik. Eerst kan je niet makkelijk vinden waar een leiding moet liggen. Dan kan het de bron van vuur zijn. Na een paar uur hebben we een Hongaars elektricien gevonden. Maar hij heeft geen auto, dus moet ik hem ophalen. Hij woont in Rotterdam. Rotterdam is dichtbij maar ik wist waar hij woont niet. Ik heb Tomtom maar het is slecht. De elektricien heeft de probleem gevonden in een uur maar we hadden dingen nodig. Op zondag om zes uur zijn de winkelen als Praxis dicht. Alles moet wacht tot maandag en ik moet de elektricien naar huis brengen. Op maandag heeft mijn vrouw alles gekocht en de elektricien heeft alles gerepareerd. Nu werken de lichten in de keuken opnieuw. Ik kan niet rustig zijn want ik kan niet zeker zijn dat alle problemen in het huis is opgelost. Misschien moet ik het hele huis met hem controleren.

Veel fouten?

Bedankt,
aladar

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Elektriciteit

Post by ngonyama » Wed Mar 28, 2012 3:13 am

aladar wrote:Hoi,

Hier komt het volgende verhaal.

Elektriciteit

Als je je lamp kan niet kunt aanzettendoen, werkt er iets niet. Je moet een elektricien vinden. Op zondag is dat niet makkelijk. Ik weet veel over elektriciteit, maar dathet is niet mijn vak. In Nederland bouwden ze vroeger ze slecht. Dat betekent, dat er zijn veel fouten in de kabels zitten. Bijvoorbeeld, van de lichtschakelaar tot de lamp zitten er meer dan vijf verschillende kleuren elektrische leiding. Dat is een groot probleem als je niet de goede kleur gebruikt. Eerst kan je niet makkelijk vinden waar een leiding moet liggen. Dan kan het de bron van vuur (een brandhaard?) zijn. Na een paar uur hebben we een Hongaarse elektricien gevonden. Maar hij heeft geen auto, dus moet ik hem ophalen. Hij woont in Rotterdam. Rotterdam is dichtbij maar ik wist niet waar hij woontde niet. Ik heb een Tomtom maar geen goeie het is slecht. De elektricien heeft dehet probleem gevonden in een uur gevonden maar we hadden wat dingen nodig. Op zondag om zes uur zijn de winkelens als Praxis dicht. Alles moet wachten tot maandag en ik moet de elektricien weer naar huis brengen. Op maandag heeft mijn vrouw alles gekocht en de elektricien heeft alles gerepareerd. Nu werken de lichten in de keuken opnieuwweer. Ik kan niet gerustig zijn want ik weetkan niet zeker zijn dat alle problemen in het huis is opgelost zijn. Misschien moet ik het hele huis maar met hem controleren.

Veel fouten?

Bedankt,
aladar

aladar
Waardevol lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Hungarian
Third language: Dutch

Re: Elektriciteit

Post by aladar » Wed Mar 28, 2012 5:48 pm

Dank je wel!