Vakantie Barcelona

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
bryanwrx
Lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (other)
Second language: Dutch
Third language: English
Fourth language: Spanish
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Eigenlijk is mijn moedertaal Papiamento..maar dat staat er niet bij..:)

Vakantie Barcelona

Post by bryanwrx » Wed Sep 19, 2012 7:30 pm

Ik ga een kleine verhaal vertellen over mijn vakantie in Barcelona.

Op 14 augustus had ik samen met mij vriendin naar Barcelona gevlogen voor een week. De vliegreis naar Barcelona ging vrijwel soepel een beetje turbulentie hier en daar, maar verder was alles perfect. Na twee uren vliegen waren we eindelijk gekomen op het Airport van Barcelona. Na het uitstappen vanuit de vliegtuig ging we meteen onze bagage pakken. Het was vrijwel makkelijk om bij de bagage ruimte te komen door de aanduidingsborden te volgen. Nadat we onze bagage hadden gekregen, ging we meteen naar buiten om naar de busstation te lopen. Uiteindelijk zijn we met de metro naar onze locatie gekomen. Het was eventjes hier en daar vragen waar precies onze locatie is gesitueerd. Wat ik wel had gemerkt tijdens onze hele zoektocht gedoe was, dat de mensen erg aardig en hulpzaam waren. Nadat we alles had geregeld bij de hostel, hadden we onze kamer gekregen.

Het eerste dag hadden we niet zoveel gedaan. We hebben alleen in de omgeving van de hostel gelopen en daarna gingen we een restaurants zoeken om te eten. Onze eerste maaltijd was iets typisch barcelonisch de zogeheten Tapas. Na het eten gingen we terug naar onze hostel en zo was het dag voorbij.

De tweede dag gingen we het stad in. Het was mooi weer en echt heet, perfect om een beetje te branden dus hadden we besloten om naar de stad te lopen. Er waren zoveel dingen te zien in de stad dat we het allemaal niet konden zien op een dag. Op die dag hadden we wel deze dingen gezien:
- Las Ramblas
-De gotische stad een gedeelte
-Goudi kerk
-Arc triumph
-En een hele grote park (hebt de naam vergeten)

Andere gedeelte schrijf ik wel een andere keer :-D

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Re: Vakantie Barcelona

Post by Bert » Wed Sep 19, 2012 9:52 pm

Mooi verhaal. :) Het verhaal dus: "... een klein verhaal ...".
bij de hostel → bij het hostel; naar onze hostel → naar ons hostel
Het eerste dag hadden we niet zoveel gedaan. → De eerste dag hebben we niet zoveel gedaan.
De tweede dag gingen we het stad in. → De tweede dag gingen we de stad in.

14 augustus ben ik samen met mijn vriendin naar Barcelona gevlogen voor een éénweekse vakantie. ["Voor een week" klinkt een beetje Engels ("for a week"), maar ik ben er niet zeker van dat jouw versie onjuist is.]

En een hele grote park (hebt de naam vergeten). → En een heel groot park ((ik) heb/ben zijn naam vergeten).
Het andere gedeelte ...
Last edited by Bert on Thu Sep 20, 2012 4:46 pm, edited 1 time in total.

Catrin Siregar
Lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Indonesian
Second language: Dutch
Third language: English
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Learning more about German and French

Post by Catrin Siregar » Thu Sep 20, 2012 10:00 am

bryanwrx wrote:Ik ga een kleine verhaal vertellen over mijn vakantie in Barcelona.

Op 14 augustus had ik samen met mij vriendin naar Barcelona gevlogen voor een week. De vliegreis naar Barcelona ging vrijwel soepel een beetje turbulentie hier en daar, maar verder was alles perfect. Na twee uren vliegen waren we eindelijk gekomen op het Airport van Barcelona. Na het uitstappen vanuit de het vliegtuig ging we meteen onze bagage pakken. Het was vrijwel makkelijk om bij de bagage ruimte te komen door de aanduidingsborden te volgen. Nadat we onze bagage hadden gekregen, ging we meteen naar buiten om naar de het busstation te lopen. Uiteindelijk zijn we met de metro naar onze locatie gekomen. Het was eventjes hier en daar vragen waar precies onze locatie is gesitueerd. Wat ik wel had opgemerkt gemerkt tijdens onze hele zoektocht gedoe was, dat de mensen erg aardig en hulpzaam behulpzaam waren. Nadat we alles had hadden geregeld bij de het hostel, hadden we onze kamer gekregen.

Het eerste dag hadden we niet zoveel gedaan. We hebben alleen in de omgeving van de hostel gelopen en daarna gingen we een restaurants restaurant zoeken om te eten. Onze eerste maaltijd was iets typisch barcelonisch de zogeheten Tapas. Na het eten gingen we terug naar onze hostel en zo ging de dag voorbijwas het dag voorbij.

De tweede dag gingen we het stad in. Het was mooi weer en echt heet, perfect om een beetje te branden dus hadden we besloten om naar de stad te lopen. Er waren zoveel dingen te zien in de stad dat we het allemaal niet konden zien op een dag. Op die dag hadden we wel deze dingen gezien:
- Las Ramblas
-De gotische stad een gedeelte
-Goudi kerk
-Arc triumph
-En een hele grote park (hebt de naam vergeten)

Andere gedeelte schrijf ik wel een andere keer :-D

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sat Sep 22, 2012 8:32 pm

-En een hele groteheel groot park (hebtben de naam vergeten)

Post Reply