Transseksualiteit: geen keuze maar aangeboren natuur

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Elmar999

Transseksualiteit: geen keuze maar aangeboren natuur

Post by Elmar999 » Mon Dec 16, 2013 3:08 am

In landen zoals Thailand en de Filipijnen is transseksualiteit met open armen opgevangen door de maatschappij. Door de sterke invloed van de Boeddhistisch geloof, werkt de regering ook mee zodat deze groep mensen niet gediscrimineerd worden. Een van de politieagent leiding is ook transseksueel, een zorgzame agent die graag iedereen helpt met alle soorten problemen. Hij is zeer geliefd en vertrouwd door de dorpsmensen. Ik vond het ook heel bijzonder en mooi om te zien dat er op veel basisscholen toiletten in drie delen gescheiden zijn, namelijk een voor jongens, een voor meisjes en de derde voor de genderkinderen. Dit zorgt ervoor dat heteroseksuele kinderen zien dat transseksuele kinderen, net als hen, hun eigen waardige plaats in de maatschappij hebben. Als ze dit willen, krijgen jonge kinderen ook make-up les omdat veel jongeren later beroepen kiezen zoals stewardess, model of danseres. Bij de cosmetica afdeling in warenhuizen, zijn er meer verkoopsters die transseksuele vrouwen zijn.

Nog laatst kwam ik een landgenoot tegen die op een discriminerend manier over de transseksualiteit sprak. Ik vind al deze discriminerend houdingen zeer achterhaald en bekrompen. Ook in mijn land zijn er vele beroemdheden die transseksueel zijn die als kind heel vaak gediscrimineerd en zwaar mishandeld werden. Je bent geboren in een lichaam met een bepaalde geslacht maar van binnen voel je je als het tegenovergestelde. Het is een grote last om als kind je niet geaccpeteerd te voelen zoals wie je bent. Ze zeggen ook dat zulke minderwaardigheidscomplex als handicap je hele ontwikkelingsproces belemmert om verder als volwassene door te groeien. Alhoewel er professionele medische zorg is voor genderkinderen, grotendeels van deze kinderen, die hun nieuwe seksuele identiteit ontdekken, kunnen hun gevoelens en gedachten niet met hun ouders delen omdat het nog steeds een taboe is om erover te praten.

Al is het bouwen van een derde toiletdeel overbodig, het lijkt me de hoogste tijd om de taboe door te breken en te leren van de goede voorbeelden van landen zoals Thailand waar iedereen elkaar met respect behandelen. Hiervoor moet men kinderen op scholoen onderwijzen zodat discriminatie met wortel en tak uitgeroeid worden. Jong geleerd is oud gedaan.

(Bij voorbaat dank voor uw moeite om mijn werkstuk te verbeteren...)

Joke
Retired moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Re: Transseksualiteit: geen keuze maar aangeboren natuur

Post by Joke » Mon Dec 16, 2013 11:36 am

Hallo Elmar,
Je schrijft al heel goed!
Ik heb de meeste fouten niet verbeterd, maar alleen gemarkeerd. Probeer het eerst zelf te verbeteren, dan kijk ik daarna nog een keer en verbeter dan de fouten die nog zijn overgebleven. Daar leer je meer van.
De kleuren geven aan wat voor soort fout je hebt gemaakt:
rood = woordvolgorde
groen = grammaticafout (verkeerde vorm van het woord)
blauw = verkeerd woord
paars = spelfout
(...) = woord vergeten
vet = correctie
Elmar999 wrote:In landen zoals Thailand en de Filipijnen is transseksualiteit met open armen opgevangen ontvangen* door de maatschappij. Door de sterke invloed van de Boeddhistisch geloof, werkt de regering ook mee zodat deze groep mensen niet gediscrimineerd worden. Een van de politieagent leiding politiecommandanten is ook transseksueel, een zorgzame agent die graag iedereen helpt met alle soorten problemen. Hij is zeer geliefd en (...) vertrouwd door de dorpsmensen. Ik vond het ook heel bijzonder en mooi om te zien dat er op veel basisscholen toiletten in drie delen gescheiden zijn, namelijk een voor jongens, een voor meisjes en de derde voor de genderkinderen. Dit zorgt ervoor dat heteroseksuele kinderen zien dat transseksuele kinderen, net als hen, hun eigen waardige plaats in de maatschappij hebben. Als ze dit willen, krijgen jonge kinderen ook make-uples omdat veel jongeren** later beroepen kiezen zoals stewardess, model of danseres. Bij de cosmetica afdeling in warenhuizen, zijn er meer verkoopsters die transseksuele vrouwen zijn.

Nog laatst kwam ik een landgenoot tegen die op een discriminerend manier over de transseksualiteit sprak. Ik vind al deze discriminerend houdingen zeer achterhaald en bekrompen. Ook in mijn land zijn er vele beroemdheden die transseksueel zijn die als kind heel vaak gediscrimineerd en zwaar mishandeld werden. Je bent geboren in een lichaam met een bepaalde geslacht maar van binnen voel je je als het tegenovergestelde. Het is een grote last om als kind je niet geaccpeteerd te voelen zoals wie je bent. Ze zeggen ook dat zulke minderwaardigheidscomplex als handicap je hele ontwikkelingsproces belemmert om verder als volwassene door te groeien. Alhoewel er professionele medische zorg is voor genderkinderen, grotendeels van deze kinderen, die hun nieuwe seksuele identiteit ontdekken, kunnen hun gevoelens en gedachten niet met hun ouders delen omdat het nog steeds een taboe is om erover te praten.

Al is het bouwen van een derde toiletdeel overbodig, het lijkt me de hoogste tijd om de taboe door te breken en te leren van de goede voorbeelden van landen zoals Thailand waar iedereen elkaar met respect behandelen. Hiervoor moet men kinderen op scholoen onderwijzen zodat discriminatie met wortel en tak uitgeroeid worden. Jong geleerd is oud gedaan.

(Bij voorbaat dank voor uw moeite om mijn werkstuk te verbeteren...)
* De uitdrukking is 'iemand met open armen ontvangen', maar het is vreemd om te zeggen dat transseksualiteit met open armen ontvangen wordt. We gebruiken deze uitdrukking eigenlijk alleen voor personen.
Beter: "In landen zoals Thailand en de Filipijnen is transseksualiteit algemeen geaccepteerd door de maatschappij."

** Jongeren of jongens?

Elmar999

Post by Elmar999 » Mon Dec 16, 2013 6:10 pm

Hallo juf Joke!
Veel dank voor uw moeite, ik zal uw aantekeningen onder de loep nemen en de verbeterde versie straks inleveren!

Hartelijke groet, Elmar

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Mon Dec 16, 2013 8:39 pm

Ik weet niet of Joke juf is, maar "juf Joke" klinkt echt charmant. :)

Elmar999

Post by Elmar999 » Mon Dec 16, 2013 9:21 pm

:o Maar het moet zeker geen " meester " zijn... :) Ik zie dat mensen hier fantastisch begeleiding geven en in mijn cultuur we tonen veel respect voor mensen die je iets leren :) Ik ben heeeeeeel blij dat ik deze site ben tegengekomen omdat elders was het sfeer zeer zakelijk, zelfs kreeg ik laatst een reactie dat er niets te verbeteren viel, heel demotiverend was het als je je best hebt gedaan. Iemand stuurde als reactie op mijn verhaal hierboven - sexualiteit moet seksualiteit zijn - punt klaar. Je kon je verhalen ook niet verbeteren of weghalen, heel onhandig. Vandaar mijn grote waardering voor deze site en de zorgvuldige werkwijze van vrijwilligers hier! :-D

Elmar999

Post by Elmar999 » Tue Dec 17, 2013 3:40 pm

Hallo Joke,
Ik begreep niet waarom ' behandelen' niet goed was. Mijn excuses dat alle kleuren verdwenen zijn bij het kopieren en plakken. Ik hoop dat de fouten zijn verbeterd. Hartelijke groet, Elmar

In landen zoals Thailand en de Filipijnen is transseksualiteit met open armen ontvangen* door de maatschappij. Door de sterke invloed van de Boeddhistische geloof, werkt de regering ook mee zodat deze groep mensen niet gediscrimineerd wordt. Een van de politiecommandanten is ook transseksueel, een zorgzame agent die graag iedereen helpt met alle soorten problemen. Hij is zeer geliefd en (...) vertrouwd door de dorpsmensen. Ik vond het ook heel bijzonder en mooi om te zien dat op veel basisscholen toiletten in drie delen gescheiden zijn, namelijk een voor jongens, een voor meisjes en de derde voor de genderkinderen. Dit zorgt ervoor dat heteroseksuele kinderen zien dat transseksuele kinderen, net als hun, hun eigen waardige plaats in de maatschappij hebben. Als ze dit willen, krijgen jonge kinderen ook make-uples omdat veel jongeren** later beroepen kiezen zoals stewardess, model of danseres. Bij de cosmetica afdeling in warenhuizen, zijn er meer verkoopsters die transseksuele vrouwen zijn.

Laatst nog kwam ik een landgenoot tegen die op een discriminerende manier over transseksualiteit sprak. Ik vind ieder vorm van discriminatie zeer achterhaald en bekrompen. Ook in mijn land zijn er vele beroemdheden die transseksueel zijn die als kind heel vaak gediscrimineerd en zwaar mishandeld werden. Je bent geboren in een lichaam met een bepaald geslacht maar van binnen voel je je als het tegenovergestelde. Het is een grote last om als kind je niet geaccepteerd te voelen zoals wie je bent. Ze zeggen ook dat minderwaardigheidscomplex als handicap je hele ontwikkelingsproces belemmert om verder als volwassene door te groeien. Alhoewel er professionele medische zorg is voor genderkinderen, meest van deze kinderen, die hun nieuwe seksuele identiteit ontdekken, hun gevoelens en gedachten niet met hun ouders kunnen delen omdat het nog steeds een taboe is om erover te praten.

Al is het bouwen van een derde toiletdeel overbodig, het lijkt me de hoogste tijd om het taboe te doorbreken en te leren van de goede voorbeelden van landen zoals Thailand waar iedereen elkaar met respect behandelen?. Hiervoor moet men kinderen op scholen onderwijzen zodat discriminatie met wortel en tak worden uitgeroeid. Jong geleerd is oud gedaan.

Joke
Retired moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Thu Dec 19, 2013 9:13 pm

Elmar999 wrote:Hallo Joke,
Ik begreep niet waarom ' behandelen' niet goed was. Mijn excuses dat alle kleuren verdwenen zijn bij het kopieren en plakken. Ik hoop dat de fouten zijn verbeterd. Hartelijke groet, Elmar
Je hebt de meeste fouten goed verbeterd.
Hieronder heb ik alle overgebleven fouten verbeterd.

Over behandelen:
Het onderwerp van behandelt is iedereen. Iedereen is in het Nederlands altijd enkelvoud:
Iedereen is blij. Niet: Iedereen zijn blij.
Iedereen heeft honger. Niet: Iedereen hebben honger.
Iedereen behandelt elkaar met respect.

Elmar999 wrote:In landen zoals Thailand en de Filipijnen is transseksualiteit algemeen geaccepteerd door de maatschappij. Door de sterke invloed van het Boeddhistische geloof, werkt de regering ook mee zodat deze groep mensen niet gediscrimineerd wordt. Een van de politiecommandanten is ook transseksueel, een zorgzame agent die graag iedereen helpt met alle soorten problemen. Hij is zeer geliefd en wordt vertrouwd door de dorpsmensen. Ik vond het ook heel bijzonder en mooi om te zien dat op veel basisscholen toiletten in drie delen gescheiden zijn, namelijk een voor jongens, een voor meisjes en de derde voor de genderkinderen. Dit zorgt ervoor dat heteroseksuele kinderen zien dat transseksuele kinderen, net als zij, hun eigen waardige plaats in de maatschappij hebben. Als ze dit willen, krijgen jonge kinderen ook make-uples omdat veel jongeren later beroepen kiezen zoals stewardess, model of danseres. Bij de cosmetica afdeling in warenhuizen, zijn er meer verkoopsters die transseksuele vrouwen zijn.

Laatst nog kwam ik een landgenoot tegen die op een discriminerende manier over transseksualiteit sprak. Ik vind iedere vorm van discriminatie zeer achterhaald en bekrompen. Ook in mijn land zijn er vele beroemdheden die transseksueel zijn die als kind heel vaak gediscrimineerd en zwaar mishandeld werden. Je bent geboren in een lichaam met een bepaald geslacht maar van binnen voel je je als het tegenovergestelde. Het is een grote last om je als kind je niet geaccepteerd te voelen zoals wie je bent. Ze zeggen ook dat zo'n minderwaardigheidscomplex als handicap je hele ontwikkelingsproces belemmert om verder als volwassene door te groeien. Alhoewel er professionele medische zorg is voor genderkinderen, kunnen de meeste van deze kinderen, die hun nieuwe seksuele identiteit ontdekken, hun gevoelens en gedachten niet met hun ouders kunnen delen omdat het nog steeds een taboe is om erover te praten.

Al is het bouwen van een derde toiletdeel overbodig, het lijkt me de hoogste tijd om het taboe te doorbreken en te leren van de goede voorbeelden van landen zoals Thailand waar iedereen elkaar met respect behandelt*. Hiervoor moet men kinderen op scholen onderwijzen zodat discriminatie met wortel en tak wordt uitgeroeid. Jong geleerd is oud gedaan.

Elmar999

Post by Elmar999 » Thu Dec 19, 2013 9:20 pm

Erkentelijk dank Joke! De fouten zijn duidelijk en ik ga er hard aan werken! :)

Post Reply