Fengshui

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Elmar999

Fengshui

Post by Elmar999 » Sat Dec 21, 2013 11:56 pm

Ik heb uit de Chinese Fengshui aantal dingen geleerd en probeer ik dit in praktijk toe te passen. Zowel de aarde als ons lichaam bestaat uit de vijf elementen namelijk, vuur, water, lucht, ether en hout. Bij voorbeeld, als je een rode meubel in de woonkamer plaatst ontstaat er sneller ruzies onderling omdat een woonkamer het huiselijk hoofd vertegenwoordigt en het kleur rood overheersend energie heeft. Ook het is bekend dat plaatsen zoals toilet en keuken waar men vaak water gebruiken altijd droog en schoon moet zijn. het is ook aangeraden om jet toiletbril altijd dicht te houden. Deze twee plaatsen hebben invloed op je gezondheid.

Nog iets heel bekends is dat het plaatsen van spiegels waarin jouw beeld refelcteert tijdens je slaap heel slecht voor je gezondheid is omdat al je energie die je tijdens je slaap hoort op te laden wordt opgezogen. Een oude kennis heeft in haar slaapkamer een grote spiegel geplaatst aan de hele meubel en ze lijdt al jaren aan een bepaalde ziekte. Ook jarenlang was haar toilet erg stinkend en in die periode was ze ook ziek maar sinds een paar jaar had ze dit gerenoveerd. Aan de rechter muur van de ingang een spiegel ophangen brengt harmonisch relaties met anderen, aan de linker muur een spiegiel ophangen brengt financiele geluk. Ik pas niet alle regels toe, maar kan ik me goed voorstellen dat net zoals de natuur regels hebben en invloed op ons leven hebben, er regels zijn hoe je met de vijf elementen beter kunt omgaan.

estarling
Superlid
Country of residence: Romania
Mother tongue: Romanian
Second language: English

Re: Fengshui

Post by estarling » Mon Jul 04, 2016 6:28 pm

Toen een van de deelnemers, na een ingewikkeld gesprek, vroeg: Mevrouw, wat is eindelijk het Fengshui?
Een eenvoudige definitie, alstublieft!

De oude vrouw zei:
Om dit gesprek met een duidelijke gezegde af te sluiten, kunnen we zeggen dat:
meestal, de rommel binnen iedereens kamer spiegelt de rommel binnen zijn hersenen.
***** De onderlijning van fouten en de kritiek over deze tekst zijn welkom.

Post Reply