het gat

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506
Post Reply
Natan van Satan
Nieuwkomer
Mother tongue: Eskimo

het gat

Post by Natan van Satan » Sun Nov 02, 2014 11:52 am

Het was echt mooi dag toen hij besluit om naar beneden te springen.
Of mischien het was niet zijn keuze?
Mischien iemand anders heeft voor hem dit keuze gemaakt?

Dat wist hij niet, hij was zeker dat alle problemen niet op te lossen zijn, en einige
oplosing is meteen springen.

Hij heeft toch zijn best gedaan, maar het was mischien niet genoeg.

Hij dacht nog een keer aan zijn lieve schaatje -veronica, mischien is het zijn schuld dat ze met
zijn bestevriend vreemdging op zijn verjaardag?

Mischien zorgde hij over haar niet genoeg goed, mischien verdient ze beter jonge dan hem?

Het was niet duidelijk voor hem hoe man die je het belangrijkste vind, mag het grootse vijand worden

Hij was gekwetst door mensen en door zijn niet longe leven heeft hij geleerd dat je altijd op tweeide zijd moet kijken

Daarmee was hij bezig door zijn hele leven, denken aan hoe moet man zich gedragen om niemand
te beledigen, toen hij pratte tegen mensen, probeerde hij altijd te denken aan gevoelen van de
tweede person, hij altijd prober zich uitdrukken op manier die voor ieder begripelijk is.

En nu staat hij voor de donker gat en twijfel hij niet meer.

Mischien is het einige oplossing?
Onder de indruk van de vis maatschappij, heb jej tweei keuzes.
Erste, je mag gewoon doorgaan, en probeer je aan vise wereld aan te passen
en de tweede, vind plaats waar je mag jezelf zijn

Voor hem was het de donker gat, voor sommige was het dichte ruimte tussen andere huizen, volle met leugen en sprekende apen.

Ik hoop dat mijn verhaal niet zo veel fouten heeft, ik leer nederlands sinds 1 jaar en ik
focus me op praten met mensen, daroom zit er mischien zo veel fouten ;D

Sinds januari ga ik me voor nederlandse cursus inschrijven, want mijn grammatic moet beter
worden.

Groetjes.
Natan :)

Catrin Siregar
Lid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Indonesian
Second language: Dutch
Third language: English
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Learning more about German and French

Re: het gat

Post by Catrin Siregar » Wed Dec 10, 2014 10:16 pm

Ik ben geen native speaker, maar ik waag een poging om het onderstaande verhaal te verbeteren.
Natan van Satan wrote:Het was echt een mooie dag toen hij besluit besloot om naar beneden te springen.
Of was het misschien het was niet zijn keuze?
Misschien had iemand anders heeft voor hem dit deze keuze gemaakt?

Dat wist hij niet, hij was zeker dat alle problemen niet op te lossen konden zijn, en springen was de enige oplossing einige oplosing is meteen springen

Hij had heeft toch zijn best gedaan, maar het was misschien niet genoeg.

Hij dacht nog een keer aan zijn geliefde lieve schaatje -vVeronica. Was het misschien is het zijn schuld dat ze met zijn beste vriend vreemdging op zijn verjaardag?

Misschien zorgde hij niet goed genoeg voor haar over haar niet genoeg goed of misschien verdiendet ze een betere jonge dan hem?

Het was niet duidelijk voor hem hoe een man die je het belangrijkste vond vind, mag het de grootste vijand was geworden worden

Hij was gekwetst door mensen en door zijn niet longe lang leven heeft hij geleerd dat je het altijd van twee kanten op tweeide zijd moet bekijken

Daarmee was hij bezig door zijn hele leven, denken aan hoe moet man men zich moet gedragen om niemand (hm, ik weet het niet hoor)
te beledigen, toen als hij pratte tegen mensen praat, probeertde hij altijd te denken aan gevoelens van de tweede persoon, hij probeert zich altijd prober zich uit te drukken op de manier die voor iedereen begripelijk is.

En nu staat hij voor de het donker gat en twijfelt hij niet meer.

Is het misschien is het de einige oplossing?
Onder de indruk van de vis deze vieze maatschappij, heb jej tweei keuzes.
De eerste, mag je mag gewoon doorgaan, en probeer je aan vise vieze wereld aan te passen en de tweede vind plaats waar je mag jezelf mag zijn

Voor hem was het dat de het donker gat, voor sommige was het een dichte ruimte tussen andere twee huizen, volle met leugens en sprekende apen.

Ik hoop dat mijn verhaal niet zo veel fouten heeft,. ik leer nederlands sinds 1 jaar Ik heb Nederlands een jaar geleden geleerd en ik
focus concentreer me op praten met mensen, daaroom zit er mischien zo veel fouten ;D

Sinds Vanaf januari ga ik me voor nNederlandse cursus inschrijven, want mijn grammatica moet verbeterd
worden.

Groetjes.
Natan :)

Ik ben geen native speaker, toch heb ik mezelf uitgedaagd om het bovenstaande verhaal te verbeteren. Het was echt moeilijk, maar ik heb het gecorrigeerd zover ik kon.

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Fri Dec 12, 2014 4:31 am

Ik heb het nog wat bijgeschaafd:

.., hij was er zeker van dat alle problemen niet op te lossen waren

..een betere jongen...

Het was hem niet duidelijk hoe een man die zo belangrijk voor je was, je grootste vijand kon worden.

..en in zijn nog niet zo lange leven...van twee kanten moest bekijken...

Daarmee was hij zijn hele leven al bezig te bedenken hoe zich te gedragen zonder iemand te beledigen.

Als hij met andere mensen sprak probeerde hij altijd aan de gevoelens van die ander te denken en trachtte hij zich altijd zo uit te drukken dat hij door iedereen te begrijpen was.

Maar nu stond hij voor een donker gat en twijfelde niet meer.

Was het toch de enige oplossing?

Onder de druk van deze vieze maatschappij heb je keuze uit twee. Of je past je aan, of je vindt een plek waar je jezelf mag zijn.

Voor hem was het dat donkere gat.

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Fri Dec 12, 2014 11:41 pm

Stukje meer:

Hoewel de aanblik van het gat hem een gevoel van vrede en bevrijding gaf, kwam er plotseling een geheel andere gedachte bij hem op.

"Oh, ik heb geloof ik het licht in de keuken aangelaten!".

Vreemd om daar nu aan te denken op zo'n moment, maar hij gaf om het milieu en maakte dit soort vergissingen niet graag. Plotseling begon hij om zichzelf te lachen. "Wie denkt er nou aan zo iets onbenulligs, uitgerekend op zo'n moment!" dacht hij. "En waarom geef ik nog om het milieu als ik dat donkere gat verkies?"

En daarna wist hij niet goed meer wat hem te doen stond.

Post Reply