Inlogprobleem met IE8?

Do you have troubles logging in or sending private messages? Do you experience a technical problem on the forum? Post it here!
Post Reply
Wim
Native speaker & moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English (Great Britain)
Third language: French
Fourth language: German
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Quite a lot.

Inlogprobleem met IE8?

Post by Wim » Fri Jun 19, 2009 2:45 pm

Afgelopen week bood Windows Update me aan om Internet Explorer 8 te installeren, en dat heb ik gedaan. Maar ik was blij dat er een herstelpunt gemaakt was, zodat ik het gemakkelijk kon deïnstalleren en terugkeren naar IE7. Ten eerste begon IE8 bij bijna elke webpagina die ik opende, te 'zeuren' om een opgave van de map waarheen eventueel te downloaden bestanden gekopieerd moesten worden. Dat zal wel weer te verhelpen zijn door in het register te gaan rommelen, maar zo ver was ik nog helemaal niet.

Maar daarnaast - en daar gaat het hier om - kon ik niet meer op het forum komen. Na het gebruikelijke verzoek om gebruikersnaam en wachtwoord en de melding dat ik correct ingelogd was, kwam de melding 'Return to the previous page' - en dat bleek dan weer de inlogpagina te zijn. Het gevolg was een vicieuze cirkel van inloggen en terugkeren naar de inlogpagina. Ik weet niet of het aan de instellingen van mijn eigen computer ligt, maar met IE7 heeft dit zich nooit voorgedaan. Ik gebruik nu IE7 weer, en kan weer normaal op het forum terecht.

Als anderen dit probleem met IE8 (mogelijk in combinatie met Windows Vista) ook hebben, moet er misschien iets aan de programmatuur veranderen. Iets om even in de gaten te houden, lijkt me.

Groetjes,
Wim

Bieneke
Site Administrator
Second language: English

Re: Inlogprobleem met IE8?

Post by Bieneke » Fri Jun 26, 2009 12:31 pm

Hoi Wim,

Bedankt voor de informatie. Sinds de komst van IE8 hebben verschillende leden al problemen gemeld. Ik zal de forumupdate toch snel eens moeten uitvoeren - daarmee zijn waarschijnlijk alle aan IE8 gerelateerde problemen in één keer opgelost. ;-)

Voor diegenen die Internet Explorer beu zijn: probeer Firefox eens (http://www.mozilla.com/en-US/firefox/)!
Bieneke

JazzedPotato
Superlid
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: 5:Spaans (lerend)

Post by JazzedPotato » Fri Jul 03, 2009 11:58 pm

Sorry ik lees dit nu pas. :)

Ik heb dus inderdaad dezelfde problemen sinds enkele weken (vanavond weer helaas. :( )
" Roam with young Persephone.
Plucking poppies for your slumber . . .
With the morrow, there shall be
One more wraith among your number
. "

snowball
Superlid

Post by snowball » Mon Jul 06, 2009 4:08 pm

Ik heb hier pas (op werk) Internet Explorer 8 geinstalleerd en ik heb nergens last van.
Dat is dan wel op Windows XP...

firefly315
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: French
Third language: Dutch (Netherlands)

Post by firefly315 » Sun Jul 12, 2009 10:41 pm

Wim wrote:Afgelopen week bood Windows Update me aan om Internet Explorer 8 te installeren, en dat heb ik gedaan. Maar ik was blij dat er een herstelpunt gemaakt was, zodat ik het gemakkelijk kon deïnstalleren en terugkeren naar IE7. Ten eerste begon IE8 bij bijna elke webpagina die ik opende, te 'zeuren' om een opgave van de map waarheen eventueel te downloaden bestanden gekopieerd moesten worden. Dat zal wel weer te verhelpen zijn door in het register te gaan rommelen, maar zo ver was ik nog helemaal niet.

Maar daarnaast - en daar gaat het hier om - kon ik niet meer op het forum komen. Na het gebruikelijke verzoek om gebruikersnaam en wachtwoord en de melding dat ik correct ingelogd was, kwam de melding 'Return to the previous page' - en dat bleek dan weer de inlogpagina te zijn. Het gevolg was een vicieuze cirkel van inloggen en terugkeren naar de inlogpagina. Ik weet niet of het aan de instellingen van mijn eigen computer ligt, maar met IE7 heeft dit zich nooit voorgedaan. Ik gebruik nu IE7 weer, en kan weer normaal op het forum terecht.

Als anderen dit probleem met IE8 (mogelijk in combinatie met Windows Vista) ook hebben, moet er misschien iets aan de programmatuur veranderen. Iets om even in de gaten te houden, lijkt me.

Groetjes,
Wim
snowball wrote:Ik heb hier pas (op werk) Internet Explorer 8 geinstalleerd en ik heb nergens last van.
Dat is dan wel op Windows XP...
Hoi allemaal,

Ik heb juist Internet Explorer 8 geinstalleerd, en ik heb ook met het de problemen. Ik kon niet heel sites gebruiken na had ik het geinstalleerd. Is dat omdat ik Windows XP en niet Vista heb? Wat doen jullie IE 8 beter gebruiken?

Groetjes,

Cathleen

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Fri Aug 14, 2009 10:27 am

Het inlogprobleem zou nu moeten zijn opgelost.
Bieneke

firefly315
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: French
Third language: Dutch (Netherlands)

Post by firefly315 » Fri Aug 14, 2009 5:33 pm

Bieneke wrote:Het inlogprobleem zou nu moeten zijn opgelost.
Hoi Bieneke,

Bedankt :). Ja, is het nu opgelost, en ook met alles die sites. 8)

Groetjes,

Cathleen

Post Reply