Gebruiken forum met een Mac & Safari

Do you have troubles logging in or sending private messages? Do you experience a technical problem on the forum? Post it here!
Post Reply
RussellMS
Lid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: English

Gebruiken forum met een Mac & Safari

Post by RussellMS » Wed Dec 20, 2006 7:15 pm

Heeft iemand anders enkele problemen met de forum op een Mac (OS X) en Safari voor een browser gevonden? Ik vind dat ik geen preview kan zien (het pagina is blank). Privaat messages zijn ook blank.

Met Firefox in plaats van Safari gaat alles goed.

Russell

Quetzal
Retired moderator
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Re: Gebruiken forum met een Mac & Safari

Post by Quetzal » Wed Dec 20, 2006 7:33 pm

RussellMS wrote:Heeft iemand anders enkele problemen met de forum op een Mac (OS X) en Safari voor een browser gevonden? Ik vind merk dat ik geen preview kan zien (het de pagina is blank leeg). Privaat messages Privéboodschappen (or privé-messages, I suppose, that's English but we use English often enough for internet words like that) zijn ook blank leeg.

Met Firefox in plaats van Safari gaat alles goed.

Russell
Nee, nooit geprobeerd... nu ja, als het met Firefox werkt is het geen probleem, toch?

Bieneke
Site Administrator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Post by Bieneke » Wed Dec 20, 2006 7:44 pm

Wat vervelend! Omdat ik geen Apple heb, kan ik het forum allleen voor PC-gebruikers testen. Als het met Firefox wel gaat, zou ik dit forum maar gewoon in Firefox bezoeken. Mijn volgende computer wordt zeker een Apple. ;-)

How annyoing! Because I do not have an Apple, I can only test this forum for PC users. If it works with Firefox, I would just visit this forum in Firefox. My next computer is definitely going to be an Apple. ;-)
Bieneke

RussellMS
Lid

Post by RussellMS » Wed Dec 20, 2006 8:11 pm

Al anders werkt goed, maar previews niet. Ik browse in 't gemeente met Safari, maar Firefox is inderdaad een oplossing.

Gebruik je een off-the-shelf software package voor de forum? Of heb je dit website jezelf gecoded?

R.

Quetzal
Retired moderator

Post by Quetzal » Wed Dec 20, 2006 8:23 pm

RussellMS wrote:Al anders Al de rest werkt goed, maar previews niet. Ik browse in 't gemeente over het algemeen met Safari, maar Firefox is inderdaad een oplossing.

Gebruik je een off-the-shelf software package voor de het forum? Of heb je dit deze website jezelf gecoded?

R.
Not entirely sure on the last word... English verbs conjugated in Dutch are a nightmare. And "coderen", the direct actual Dutch equivalent, doesn't work in that context... or at least I don't think so. Hm. Anyone?

RussellMS
Lid

Post by RussellMS » Wed Dec 20, 2006 8:42 pm

geprogrammeerd als alternatief?

Quetzal
Retired moderator

Post by Quetzal » Wed Dec 20, 2006 8:46 pm

Ja... beetje raar voor een website, maar dat moet dan maar.

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Wed Dec 20, 2006 11:11 pm

Het forum maakt gebruik van phpbb, maar dit zou geen problemen moeten opleveren. Het zijn alle aanpassingen die ervoor zorgen dat het niet meer 100% werkt. Spijtig genoeg kan ik de aanpassingen steeds alleen maar testen op Windows en Linux, waarmee ik de Applegebruikers ernstig benadeel. Als er een Applegebruiker is die de code wil aanpassen (en testen op een Apple!), dan kan ik de php-files wel opsturen.

The forum uses phpbb but this should not cause any problems. It's all the adjustments that cause it not to work 100%. Unfortunately, I can only test each adjustment on Windows and Linux. If there are any Apple users who would like to adjust the code (and test it on an Apple!), I can send the php files (for preview and private messages or any other bugged pages).
Bieneke

RussellMS
Lid

Post by RussellMS » Thu Dec 21, 2006 9:28 am

Ik zou kunnen proberen maar ik ken phpbb niet. Ik zocht met google en er zijn zeker gerapporteerd problemen met phpbb/safari - maar ik vond onze precies probleem niet.

Ik ga een andere webforum zoeken dat phpbb gebruikt, en kijk of het dezelfde probleem hebt.

R.

Quetzal
Retired moderator

Post by Quetzal » Thu Dec 21, 2006 5:02 pm

RussellMS wrote:Ik zou kunnen proberen maar ik ken phpbb niet. Ik zocht met google en er zijn zeker gerapporteerde problemen met phpbb/safari - maar ik vond onze precies ons precieze probleem niet.

Ik ga een andere webforum zoeken dat phpbb gebruikt, en kijken of het dezelfde hetzelfde probleem hebt heeft.

R.

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Thu Dec 21, 2006 10:18 pm

Bedankt voor je onderzoek, Russell!
Thank you for your research, Russell!
Bieneke

Snoezig
Editor & titelmoderator
Second language: German

Post by Snoezig » Thu Jan 18, 2007 3:27 pm

Bieneke wrote:Bedankt voor je onderzoek, Russell!
Thank you for your research, Russell!
Van mij ook, Russell  :-D

Groetjes,
snoezig

Post Reply