Niveau 4 of 5?

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Post Reply
Ashleigh
Lid
Country of residence: Netherlands

Niveau 4 of 5?

Post by Ashleigh » Thu Aug 30, 2007 3:48 pm

Hoi allemaal

Ik heb NT2 deel II opleiding op de Nova college van januari tot juli 2007 gedaan.

Ik begon met niveau 3 voor alles behalve schrijven, mijn zwakste punt.

Omdat ik zelf geleerd ben, is mijn geschreven nederlands nogsteeds een beetje erg.  

Het is alsof ik sommige basisdelen echt kwijt ben, en ik zie geen echte manier om ze te leren (behalve weer in een entree niveau klas te gaan zitten).  

Ondanks dat feit, heb ik niveau 4 schrijven, luisteren en spreken met niveau 5 lezen gehaald.

Ik moet nu kiezen tussen niveau 5 opleiding op de Volksuniversiteit, of weer naar de Nova om verder te gaan met de NT2 II opleiding.

De docenten op de Nova zijn wel aardig en lief, maar omdat het entree niveau voor zijn cursus is niveau 3, denk ik dat misschien ik zal een beetje vervelen.

Heb iemand ervaring met een niveau 5 cursus?

Ik zal het heel fijn vinden als je je mening en/of advies kan geven.

Groetjes
Ashleigh
(moedertaal Engels)

Post Reply