basis inburgeringsexamen "tegenstellingen"

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Post Reply
becky
Nieuwkomer
Third language: Cantonese

basis inburgeringsexamen "tegenstellingen"

Post by becky » Thu Aug 14, 2008 2:19 pm

Gisteren had ik een proef toets van het basis inburgering examen gedaan, "het zinnen na vertellen" vind ik niet zo moeilijk, maar best well snel hoor, bedoel ik ze praten heel echt snel. je moet de zinnen wel begrijpen, dan kan je navertellen. het deel , "tegenstellingen" vind ik heel moeilijk, ik kan meeste basis woorden zoals, groot- klein, goed-slecht, heen-terug, sterk-zwak etc. maar ze vragen je bijvoorbeeld "wat is de tegenstelling van oorlog? ik moest even denken dan kwam het woord "vrede" . bovendien, ik bent niet zeker dat ze het tegenstelling van "vaardig" of "vader" heeft gevraagd. ik heb het proef toets al twee keer gedaan, het tegenstelling vind ik het moeilijkste, ik het het tegenstellingen lijst van internet ook gezien(http://www.mijnwoordenboek.nl/antoniemen/S/1.html),het is best well een lange lijst hoor. dat vind ik te veel als ik alles moet ophouden voor het examen. kan iemand me wat advies geven? hoe kan ik voor deze deel voorbereiden?

Post Reply