inburgeringExamen

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Post Reply
Takeiteasy
Nieuwkomer

inburgeringExamen

Post by Takeiteasy » Mon May 04, 2009 6:00 am

ik hen een eenvoudige vraag,mag ik geef Inburgeringexamen eerste zonder Portofolio OF Ik moet eerste Portofolio doen dan mag heb ik toesteming te zitten in de examen,Alstulblieft eimand vertel over-bedank in anticipatie-----------alles Beste---------malik
hi

Grytolle
Superlid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Swedish
Second language: English
Third language: Dutch
Fourth language: German

Re: inburgeringExamen

Post by Grytolle » Mon May 04, 2009 2:18 pm

Ik heb een eenvoudige vraag: Mag ik het inburgeringsexamen afleggen zonder portfolio (dunno what you mean) of moet ik die eerst doen en dan pas het examen? Kan iemand mij alstublieft hier meer over vertellen?

Bij voorbaat dank.

Het beste!
Malik
First tip: You should definitely learn to write compounds without a capital letter in the middle
:-)

Quetzal
Retired moderator
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Post by Quetzal » Mon May 04, 2009 7:39 pm

De portfolio is een deel van het inburgeringsexamen, maar is niet verplicht, je kan in plaats daarvan ook een ander soort test doen. Dat is wel duurder. Als je de portfolio kiest, moet je die eerst doen, daarna de rest van het examen bij de Informatie Beheer Groep.

Grytolle
Superlid
Mother tongue: Swedish
Second language: English
Third language: Dutch
Fourth language: German

Post by Grytolle » Mon May 04, 2009 9:00 pm

"Informatie Beheer Groep"
het goede voorbeeld voor de leerders :P
:-)