Hallo,
Ik ben Nederlandstalig, maar wij wonen in het buitenland. Mijn jongste kinderen praten maar weinig Nederlands meer (had ik anders gewild, maar ...) en nu willen ze toch graag Nederlands leren. Ik heb thuis pakken schoolboeken Nederlands, maar ik merk dat deze boeken hen niet erg motiveren (daarom waren we ook tijdelijk gestopt met Nederlandse lessen thuis. In deze boeken (voor het gewone basisonderwijs) zijn er veel woorden die in de spreektaal minder gebruikt worden, constant uitdrukkingen (die voor een beginner moeilijk zijn) en daarbij ontbreekt veel materiaal want dat zit in de handleidingen voor leraars, wat onbetaalbaar is voor mij.
Mijn kids hebben prachtige boeken voor Engels en Frans als 2e taal, stap voor stap met leuke oefeningen, voor kinderen dus. Er bestaat hier zo een concurrentie van leuke taalboeken voor kinderen, maar Nederlands zit daar jammer genoeg niet bij. Nu vraag ik me af, bestaat er nu echt geen enkel dergelijk systeem in het Nederlands. Ik vind helemaal niets op het internet.
groetjes
Leen