RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently April 16th, 2014, 11:21 am    

Nt2 boeken voor kinderen

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!

Nt2 boeken voor kinderen

Postby Leen1 » December 2nd, 2009, 8:24 am

Hallo,

Ik ben Nederlandstalig, maar wij wonen in het buitenland. Mijn jongste kinderen praten maar weinig Nederlands meer (had ik anders gewild, maar ...) en nu willen ze toch graag Nederlands leren. Ik heb thuis pakken schoolboeken Nederlands, maar ik merk dat deze boeken hen niet erg motiveren (daarom waren we ook tijdelijk gestopt met Nederlandse lessen thuis. In deze boeken (voor het gewone basisonderwijs) zijn er veel woorden die in de spreektaal minder gebruikt worden, constant uitdrukkingen (die voor een beginner moeilijk zijn) en daarbij ontbreekt veel materiaal want dat zit in de handleidingen voor leraars, wat onbetaalbaar is voor mij.

Mijn kids hebben prachtige boeken voor Engels en Frans als 2e taal, stap voor stap met leuke oefeningen, voor kinderen dus. Er bestaat hier zo een concurrentie van leuke taalboeken voor kinderen, maar Nederlands zit daar jammer genoeg niet bij. Nu vraag ik me af, bestaat er nu echt geen enkel dergelijk systeem in het Nederlands. Ik vind helemaal niets op het internet.

groetjes
Leen
Leen1
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Greece
Mother tongue: Dutch (Flanders)
Second language: French

Nt2 boeken voor kinderen

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Nt2 boeken voor kinderen

Postby wendym74 » January 26th, 2010, 2:23 pm

Hallo,

Misschien heeft Intertaal iets voor kinderen?

www.intertaal.nl

Wendy
wendym74
Lid

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Re: Nt2 boeken voor kinderen

Postby Grytolle » January 29th, 2010, 11:24 am

Hoe ver gevorderd zijn ze al? Kunnen ze Nederlands begrijpen als je het tegen ze spreekt?
:-)
Grytolle
Superlid

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Swedish
Second language: English

Return to NT2-examen & Inburgering