Boete gekregen

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Post Reply
filipijnse
Nieuwkomer

Boete gekregen

Post by filipijnse » Wed Jan 13, 2010 7:02 pm

Ik ben nu ongeveer 11 jaar in Nederland. Jaren geleden heb ik al eens een inburger cursus gedaan via ROC.
Ze vertelden mij (bureau inburgering) dat je toen 600 uur les moest volgen. En dat, dat voldoende zou zijn.
Ik heb dat gedaan, maar geen examen afgelegd.
Nu jaren later kreeg ik weer een oproep en vertelde ze mij dat ik als nog moest inburgeren.
Mij werd ook verteld dat ik vanaf dat moment 5 jaar de tijd had om examen te doen.
Het maakte niet uit waar ik scholing zou genieten.
Mijn gedachte was dan ook dat ik prive les zou volgen. En dan examen aanvragen.
ik heb later nog 3 uitnodigingen van bureau inburgering gekregen, waar ik niet op reageerde. Tot ik laatst een boete kreeg van €245,00 van de gemeente.
Ik heb bezwaar aangetekend. Waarop ik nu de 19de op een hoorzitting moet komen.
Kan zelfs een raadsman meenemen. wat ik niet van plan ben.

Heeft er iemand nog tips voor mij?

Nausea
Waardevol lid
Country of residence: Sweden
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: Swedish
Third language: English
Fourth language: German

Re: Boete gekregen

Post by Nausea » Thu Jan 14, 2010 10:52 am

Vraag of je een examen kan afleggen, dan weet iedereen hoe goed of slecht je Nederlands is en of je wel of niet ingeburgerd bent.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.

Post Reply