RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently April 19th, 2014, 2:48 am    

(Meer) Voorbeeld examen?

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!

(Meer) Voorbeeld examen?

Postby fleea » October 17th, 2010, 7:41 pm

Lieve allemaal,

Volgende week ga ik staatsexamen onderdeel luisteren doen (programma I). Ik heb alle voorbeeldexamens bij expertisecentrumnt2 gedaan (http://www.expertisecentrumnt2.nl/staat/staat2008/), maar er staat alleen maar 3 voorbeeldexamens. Natuurlijk is het niet genoeg. Ik ben benieuwd of ik andere voorbeeldexamens op internet kan vinden. Any tips?

Lya

PS: grammar correcties?
fleea
Nieuwkomer

Mother tongue: Indonesian

(Meer) Voorbeeld examen?

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: (Meer) Voorbeeld examen?

Postby Joke » October 18th, 2010, 7:52 am

fleea wrote:Volgende week ga ik staatsexamen (onderdeel) luisteren doen (programma I). Ik heb alle voorbeeldexamens bij expertisecentrumnt2 gedaan (http://www.expertisecentrumnt2.nl/staat/staat2008/), maar er staan alleen maar 3 voorbeeldexamens. Natuurlijk is het niet genoeg. (beter: Dat is natuurlijk niet genoeg.) Ik ben benieuwd of ik andere voorbeeldexamens op internet kan vinden. Any tips?
Alleen wat kleine foutjes. Als je net zo goed kunt luisteren als schrijven, ga je het examen vast goed maken! Ik weet helaas niet waar je meer voorbeeldexamens kunt vinden, maar misschien kan iemand anders je daarmee helpen.

Succes!
Joke
Joke
Native speaker & global moderator

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Re: (Meer) Voorbeeld examen?

Postby Rajae » October 24th, 2010, 5:02 pm

Hallo iedereen.
Ik ga na een paar dagen de staatexamen doen en ik ben heeeeeeeeeeeeeeel erg spannend ,ik ga eerst spreek en schrijf examen doen en dan later ga ik de laatste twee onderdelen doen.
Wie heeft de laatste tijd van jullie de examen gedaan :roll: :-?
Ik heb altijd een probleem als ik een examen heb dan word ik zooo gespanned en word ik helemaal geblokeeeeeeeeeeeeeerd oooo god god [-o< [-o< [-o<
Rajae
Nieuwkomer

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Arabic
Second language: French

Return to NT2-examen & Inburgering