NT2

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Post Reply
Bieneke
Site Administrator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Post by Bieneke » Sun Aug 06, 2006 10:49 pm

En? Hoe is je examen gegaan?

[this is a continuation of viewtopic.php?t=507 ]
Bieneke

Almu
Lid

Examen

Post by Almu » Thu Aug 17, 2006 4:54 pm

Hoi Bieneke!! Bedankt voor het vragen! Ik weet het nog niet...Ik moet tot september wachten. Als ik geslaagd ben, zal ik het aan jou laten weten, anders niet :-( deal?

Ik vond het "luister examen" (?) moeilijk. Het "spreek examen" was het laatste, een zaterdag om 3 uur 's middags op een onzettende warme dag...Ik was moe en ik reageerde een beetje laangzaam :)

Tot gauw!!
Almu

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Thu Aug 17, 2006 6:03 pm

Wat moet je lang wachten, zeg! Ik vind het dapper dat je dat examen tijdens de hittegolf hebt afgelegd. Ik ben benieuwd of je het gehaald hebt. Als we in september niets horen, zullen we er niet meer naar vragen. Ze mogen je best een extra punt geven, omdat je bent komen opdagen. ;-)

Groetjes,
Bieneke

---
You have to wait for so long! I think it was really brave of you to do the exams during the heatwave. I would really like to know whether you passed the exams. If we do not hear from you in September, we will not ask about it any more. I think they should award you an extra point just for showing up. ;-)
Bieneke

Almu
Lid

Post by Almu » Thu Aug 17, 2006 6:54 pm

Ja, precies!! :) Ik hoop dat ik tenminste drie van de vier vaardigheden gehaald heb. Ik twijfel over het "luister examen".
Almu
--------------------

Yes!! Exactly!! I hope that I have passed at least 3 out of the 4 exams. I'm having my doubts about the listening.
Almu

Almu
Lid

Post by Almu » Fri Aug 18, 2006 9:42 pm

Hoi Bieneke!! Het is grappig dat je laatst naar mijn examen heeft gevraagd en dat ik precies vandaag een brief van de IBGroep heb gekregen met mijn uitslag>IK BEN GESLAAGD IN DE VIER ONDERDELEN!!!!!!!! :-D :-D :-D Weet je misschien wat het maximale aantal punten is? Ik kan het op de website van IBGroep niet vinden...

Hi Bieneke!! It's funny that you recently asked about my exam and that I have received a letter from IBGroep just today with the results> I passed the four exams!!!! Dou you know what's the maximal amount of points that you can get? I've been checking the website from IBGroep but I can't find it...

Tot snel!!
ALMU

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Fri Aug 18, 2006 11:48 pm

Hieperdepiep hoera!

En dat in die verzengende hitte..! =D> =D>

Wat het maximaal te behalen punten betreft: op http://www.expertisecentrumnt2.nl/staat/ staan de gegevens van de vorige examens. Ik denk dat de maxima (ongeveer?) hetzelfde zijn gebleven.

Achter elk onderdeel staat de maximaal te behalen score, gevolgd door het percentage geslaagden. Zoals je ziet is het een hele prestatie om voor alle vier de onderdelen te slagen!

NT2 I (20 en 21 januari 2006)
Luisteren 40 [48%]
Lezen 40 [48%]
Spreken 97 [62%]
Schrijven 48 [52%]

NT2 II (3 en 4 maart 2006)
Luisteren 40 [50% ]
Lezen 40 [47%]
Spreken (ochtend) 96 [59%]
Spreken (middag) 97 [69%]
Schrijven (ochtend) 47 [54%]
Schrijven (middag) 48 [42%]

---
Hooray!

And in that sweltering heath! =D> =D>

Regarding the maximum possible score: On http://www.expertisecentrumnt2.nl/staat/ you can find the data of the previous exams. I think the maximum scores must have remained (more or less?) the same.

After each subject (listening, reading, writing, and speaking), you can read the maximum possible score followed by the percentage of persons who succesfully passed the exam. As you can see, it is quite an achievement to pass for all four subjects!
Bieneke

Post Reply