De Nationale Inburgering Test

NT2 is 'Nederlands als Tweede Taal' or 'Dutch as a second language. 'Inburgering' is 'integration'. Many people who settle in the Netherlands have to do the 'inburgeringsexamen' or 'Staatsexamen NT2'. In this subforum, you can ask questions about this exam. If you have already done the exam, you are warmly invited to share your experience with us!
Vicky
Superlid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Kyrgyz
Second language: Russian
Third language: Dutch (Netherlands)
Fourth language: English (Great Britain)
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: een beetje Slowaaks

De Nationale Inburgering Test

Post by Vicky » Sun Dec 17, 2006 6:35 pm

Hallo allemaal,

Vandaag heeft me mijn nederlandse vriend de Nationale Inburgering Test gestuurd. Hij vond het een moeilijke test ook voor de nederlanders.

De introductie zegt: De nationale inburgering Test van Teleac bestaat uit 36 vragen over verschillende thema's. Doorloop de Test, aan het eind verschijnt uw score. Met een 5,5 bent u net "ingeburgerd". Met een 10 bent u het voorbeeld van "ingeburgerd". En daag aan het eind vooral iemand uit het beter dan u te doen!

Ik heb de test gedaan en ben ik niet "ingeburgerd"  :-(   :P . Mijn score was 3.2. Die van mijn nederlandse vriend was 5,5, net genoeg om "ingeburgerd" te worden.

Heeft iemand een zin om deze test meedoen? Hier is de link:

http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Veel succes en plezier!

Vicky

Bieneke
Site Administrator
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Re: De Nationale Inburgering Test

Post by Bieneke » Sun Dec 17, 2006 8:52 pm

Vicky wrote:Hallo allemaal,

Vandaag heeft me mijn Nederlandse vriend me de Nationale Inburgering Test gestuurd. Hij vond het een moeilijke test ook voor de Nederlanders.

De introductie zegt: De nationale inburgering Test van Teleac bestaat uit 36 vragen over verschillende thema's. Doorloop de Test, aan het eind verschijnt uw score. Met een 5,5 bent u net "ingeburgerd". Met een 10 bent u het voorbeeld van "ingeburgerd". En daag aan het eind vooral iemand uit het beter dan u te doen!

Ik heb de test gedaan en ben ik niet "ingeburgerd"  :-(   :P . Mijn score was 3.2. Die van mijn Nederlandse vriend was 5,5, net genoeg om "ingeburgerd" te worden.

Heeft iemand een zin om deze test te meedoen? Hier is de link:

http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Veel succes en plezier!

Vicky
Leuke link, Vicky. :-)

Ik heb de test gedaan, en mijn score is... 6,1...! Ik ben dus nét ingeburgerd, haha. Ik wil wel graag kwijt, dat ik de vragen vrij belachelijk vond. Zo ken ik niemand die een houten ooievaar in zijn tuin zet om de geboorte van een kind aan te kondigen. Waar halen mensen zo'n houten vogel trouwens vandaan? Toch niet bij de Blokker, volgens mij.

I have also made the test and my score is... 6.1..! So I only just passed it, hahah.
I would like to say that I thought the questions were really quite ridiculous. For example, I don't know anyone who places a wooden stork in his garden to announce the birth of a baby. Where do people get these wooden birds?  :eek: Not at the Blokker (a shop for household appliances), I guess.
Bieneke

Jeff
Waardevol lid
Country of residence: United States
Mother tongue: English

Post by Jeff » Sun Dec 17, 2006 9:13 pm

Bieneke,

It was quite popular in the states during the 50's. Too much hollywood perhaps?

Vicky
Superlid

Post by Vicky » Mon Dec 18, 2006 5:09 am

Toen mijn dochter geboren was (in Almelo) hebben haar grootouders de houte ooievaar in hun tuin gezet. Ik weet niet meer van wie hebben ze het gekregen. Ik den van de buren. Er was ook een waslijn met baby kleertjes.  Er was nog een naam plaatje bij. Ik heb een foto van dit.  Ik heb dat nog een paar keer gezien in de andere nederlandse steden. Dus leeft de traditie nog steeds.  :-D

Eigenlijk heb ik eerst mezelf op een russischtaalige site over Nederland een voorbeeld van de inburgering test gevonden. Dit bestaat uit 100 vragen met de antwoorden. Als ik deze twee tests vergelijk denk ik dat een van 100 vragen is voor de mensen die de MVV aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Ze zijn helemaal niet moeilijk en wel stom denk ik. En die van mijn vorige posting is voor de mensen die al in Nederland wonen en willen ingeburgerd zijn.

Groetjes,

Vicky

singerin
Waardevol lid
Mother tongue: Russian

Post by singerin » Mon Dec 18, 2006 2:06 pm

Vicky
De toets voor MVV is niet moeilijk voor onz, omdat wij Nederlands leren.  Maar het is heel moeilijk voor die mensen, die zelf Nederlands moeten leren. Bijvoorbeeld, in mijn stad in Rusland had ik geen docenten, die Nederlans kunnen spreken of Nederlandse lessen kunnen geven.  :(

Vicky
Superlid

Post by Vicky » Mon Dec 18, 2006 5:52 pm

Hallo Singerin,

Eigenlijk heb ik nooit een nederlandse taal cursus gevolgen. Ik heb het het zelf geleerd (I mean as much as I could). Zelfs heb ik nooit met mijn ex-man het Nederlands gesproken maar alleen het Engels en nooit in Nederland gewoond.

Ik denk dat om dit Nationale Inburgering test te doen moet je het nederlandse politieke en maatschappelijke systeem en de cultuur leren kennen. Ik weet dat veel mensen hier weten niet dat nederlanders eigen taal hebben. Ze denken dat ze Duits of Engels spreken.

Groetjes,

Vicky

Quetzal
Retired moderator
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Re: De Nationale Inburgering Test

Post by Quetzal » Mon Dec 18, 2006 7:56 pm

Bieneke wrote: Leuke link, Vicky. :-)

Ik heb de test gedaan, en mijn score is... 6,1...! Ik ben dus nét ingeburgerd, haha. Ik wil wel graag kwijt, dat ik de vragen vrij belachelijk vond. Zo ken ik niemand die een houten ooievaar in zijn tuin zet om de geboorte van een kind aan te kondigen. Waar halen mensen zo'n houten vogel trouwens vandaan? Toch niet bij de Blokker, volgens mij.
Ik ben met glans gefaald, en ik vond de vragen (uiteraard) evenzeer vrij belachelijk. :P De helft van de vragen is idioot gemoraliseer in de trend van "als je een beetje netjes bent doe je het zo..." terwijl de helft van de echte Nederlanders dat niet (meer?) doet. Wat bovendien ook betekent dat je moeiteloos kan gokken wat zogezegd de "Nederlandse gewoonte" is.
Al waren er jammer genoeg niet voldoende vragen van dat soort om me er door te helpen. ;)

Roland
Waardevol lid

Post by Roland » Tue Dec 19, 2006 1:20 am

4,9 ;)

Ronduit belachelijke test inderdaad. Soms waren er meerdere mogelijkheden of zelfs combinaties mogelijk. Zoals de vraag wat te doen bij een gaslucht. Ik zou alles open zetten, de hoofdkraan dichtdraaien en het energiebedrijf bellen (antwoorden A en C). Verder vond ik de test te lullig voor woorden...

Lilli
Nieuwkomer
Country of residence: Costa Rica
Mother tongue: Spanish

Post by Lilli » Mon Jan 01, 2007 4:09 am

Thank you for that link!!! I will let you know if I made it.

Lilli
De la abundancia del corazon habla la boca

singerin
Waardevol lid

Post by singerin » Mon Jan 01, 2007 2:05 pm

Vicky
Ik heb ook zelf geleerd. Daarom hier in Nederland ben ik heel snel met mijn inburgeringcursus. Er zijn mensen, die het talent voor vreemde talen hebben. En sommige mensen kunnen hun best doen om vreemde talen te leren maar het lukt niet.
Sommige vrouwen zijn niet zo jong en hun geheugen is niet meer goed. Ik praat Nederlands alleen op school maar ik praat Engels met mijn friend thuis omdat het makkelijker is. Ik ben heel blij, dat jij heel knap is. Maar niet alle mensen kunnen zelf vreemde talen leren.

Vicky
Superlid

Post by Vicky » Mon Jan 01, 2007 5:35 pm

Singerin,

S Novym Godom!

Ja ne imela v vidu obidet' kogo-libo svoimi slovami. Ja znaju chto inogda dazhe bessmyslenno uchit jazyk esli net praktiki.  Ja ochen' blagodarna moei hollandskoi semie radi kotoroi ja vyuchila etot jazyk.

Ja zhelau vszcheskih uspehov tebe i vsem drugim kotorye izbrali Hollandiu vtoroi rodinoi.

Groetjes,

Vicky

ILashKa
Waardevol lid

Post by ILashKa » Thu Mar 01, 2007 11:25 am

Vicky wrote:Singerin,

S Novym Godom!

Ja ne imela v vidu obidet' kogo-libo svoimi slovami. Ja znaju chto inogda dazhe bessmyslenno uchit jazyk esli net praktiki.  Ja ochen' blagodarna moei hollandskoi semie radi kotoroi ja vyuchila etot jazyk.

Ja zhelau vszcheskih uspehov tebe i vsem drugim kotorye izbrali Hollandiu vtoroi rodinoi.

Groetjes,

Vicky
Devochki :)
Vi dazhe ne predstavlajete kak eto trudno uchit' gollandskij bez praktiki (chto sejchas delaju ja), uchitivaja eshe i to, chto u menia na eto nedostatochno vremeni iz-za mojej raboti...
Pochemu vmeshalas' v razgovor - prosto xotela podtverdit' slova Vicky ob izucheniji jazika bez praktiki.
Pravda nadejus' v blizhajshem budushem popast' v gollandskuju sredu i tam uzhe osobix problem ne budet 8)

Spasibo Vicky za pozhelanija i vam takix zhe uspexov. Prijatno bilo videt' rodnuju rech' na etom forume Image

Allemaal, excuseer me voor het spreken van een andere taal alstublieft Image
Last edited by ILashKa on Fri Mar 02, 2007 9:38 am, edited 1 time in total.

singerin
Waardevol lid

Post by singerin » Thu Mar 01, 2007 3:34 pm

ILashKa
MI i ne rugalis'.  :-D  Vse horosho. Ya sama bez praktiki sama uchila yazik. Bilo ochen trudno, osobenno proiznoshenie. seichas v srede ovhen legko vse daetsay.  :D

Joke
Retired moderator
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Thu Mar 01, 2007 8:17 pm

Translating this conversation to Dutch might be a nice exercise!
(Read: you've made me very curious by writing in Russian :P)

Bieneke
Site Administrator

Post by Bieneke » Thu Mar 01, 2007 11:34 pm

Dag dames, :D
Ik ben het met Joke eens!

Добрый вечер барышни  :D
Я совершенно согласна с Йокой!
Bieneke

Post Reply