Hoi

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!
Post Reply
tetsuo
Lid
Country of residence: Germany
Mother tongue: German
Second language: English
Third language: Dutch
Fourth language: Spanish
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Currently learning Dutch & Spanish basic, which is enough for the moment but more languages are planned to be learned. ;-)

Hoi

Post by tetsuo » Wed Jan 30, 2013 4:57 pm

Hallo!

Mijn naam is tetsuo en komt uit en film (Tetsuo - The Iron Man). Ik vind de naam leuk. Oké, ik kom uit Duitsland en ik leer Nederlands en Spaans. Het Nederlands is oké maar het zou better zijn in de toekomst. Als u fouten ziet, u kunt mij ze fouten zeggen en suggesties maaken voor een beter Nederlands. Heeft u nog vragen? Vraag het maar aan! :-)

P.S. Ik leer het Nederlands omdat het leuk is. Ik hoop dat er niet veel fouten zijn. ;-)

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Re: Hoi

Post by Bert » Wed Jan 30, 2013 11:04 pm

Hallo tetsuo,

Je Nederlands is redelijk goed. Ik probeer je postje te verbeteren, maar natuurlijk moet je mijn verbeteringen met de nodige omzichtigheid behandelen (ik ben immers geen moedertaalspreker).
tetsuo wrote:Hallo!

Mijn naam is tetsuo en komt uit een film (Tetsuo - The Iron Man).* Ik vind de naam leuk. Oké, ik kom uit Duitsland en ik leer Nederlands en Spaans. Het (Mijn) Nederlands is oké, maar het moet beter zijn in de toekomst. Als u fouten ziet, u kunt u ze (+/- tegen) mij ze fouten zeggen en suggesties doen voor een beter Nederlands. Heeft u nog vragen? Vraagt u het maar aan! :-)

P.S. Ik leer het Nederlands omdat het leuk is. Ik hoop dat er niet veel fouten zijn. ;-)
*Ik zou liever "Mijn naam is tetsuo die van een film (Tetsuo - The Iron Man) komt." schrijven.
Aanvragen betekent: 'officieel vragen om iets te krijgen'.
Een andere (d.w.z. uitgebreide) versie van "Vraagt u het maar" is "Vraagt u het maar aan mij". Je kunt ook "Vraag het maar aan mij" gebruiken, maar je moet consequent zijn (je schrijft, "Als u fouten ziet, ..." en "Heeft u nog vragen?").

Groetjes,
Bert

tetsuo
Lid
Country of residence: Germany
Mother tongue: German
Second language: English
Third language: Dutch
Fourth language: Spanish
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Currently learning Dutch & Spanish basic, which is enough for the moment but more languages are planned to be learned. ;-)

Re: Hoi

Post by tetsuo » Fri Feb 01, 2013 12:31 am

Dankje wel.

Ze zijn niet veele fouten hier. Dat is heel goed. Mijn Nederlands is nu een beetje beter dus nog voor meerdere maande. Vind ik leuk. :-)

Post Reply