Even voorstellen

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!
Post Reply
Betelgeuze
Nieuwkomer
Country of residence: Germany
Mother tongue: German
Second language: English
Third language: Dutch (Netherlands)

Even voorstellen

Post by Betelgeuze » Wed Jan 30, 2013 8:38 pm

Hoi allemaal,

ik ben Betelgeuze en ik kom uit Duitsland.
Nederlands leer ik sinds seven jaar, omdat ik die taal leuk vind. Ik volgde enkele taalcursussen, maar dat waren helaas allen maar cursussen voor beginners. Dus is mijn Nederlands nog niet zo goed.
Omdat ik soms naar liedjes in het Nederlands luister (ik hou van musicals!) en soms naar BVN kijk, kan ik het toch wel verstaan, maar spreken is helaas nog niet zo goed.

Groetjes
Betelgeuze

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Even voorstellen

Post by ngonyama » Thu Jan 31, 2013 1:05 am

Betelgeuze wrote:Hoi allemaal,

ik ben Betelgeuze en ik kom uit Duitsland.
Nederlands leer ik sinds sevenzeven jaar, omdat ik die taal leuk vind. Ik volgde enkele taalcursussen, maar dat waren helaas allenalleen maar cursussen voor beginners. Dus is mijn Nederlands nog niet zo goed. Valt wel mee, hoor! =D>
Omdat ik soms naar liedjes in het Nederlands luister (ik hou van musicals!) en soms naar BVN kijk, kan ik het toch wel verstaan, maar spreken is helaas nog niet zo goed.

Groetjes
Betelgeuze
Hallo Betelgeuze,

Welkom hier! Zoals je ziet kan ik je (paar) foutjes verbeteren en dat helpt mensen soms, maar vooral met de geschreven taal. Als je meer wilt spreken zou je bijvoorbeeld een Skype-partner kunnen zoeken hier. Verder: gewoon doorgaan! En alle beetjes helpen: Stukje praten, stukje grammatica, stukje lezen, stukje luisteren, een nieuw woordje leren. Het heeft allemaal zijn nut.

estarling
Superlid
Country of residence: Romania
Mother tongue: Romanian

Re: Even voorstellen

Post by estarling » Wed Mar 30, 2016 5:10 pm

Betelgeuze - eigenlijk een mooie ster naam. (Alfa Orionis)
***** De onderlijning van fouten en de kritiek over deze tekst zijn welkom.

Post Reply