Ik heb een vraag over Sint. Maarten

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!
Post Reply
iRemlap
Lid
Country of residence: United States
Mother tongue: English
Second language: Japanese
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: American Sign language

Ik heb een vraag over Sint. Maarten

Post by iRemlap » Tue Feb 26, 2013 9:59 pm

Voor lentevakantie, Ik zal Sint Maarten te bezoek (Ik ben opgewonden erg!) Ik begonnen nederlands 2 weken geleden leer, zo ik wil praktijk nederlands spreek. (Ik hoop zal ik weet meer toen.) Doen ze nederlands in sint maarten spreken? Of spreken ze allen engels?

PS. (sorry voor al mijn fouten :o )

Vilmos
Superlid
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: Afrikaans
Fourth language: German

Re: Ik heb een vraag over Sint. Maarten

Post by Vilmos » Wed Feb 27, 2013 12:52 am

De voertaal is Engels op Sint-Maarten, maar het Nederlands is er ook een officiële taal. Als je Nederlands in de praktijk wilt oefenen zou ik de Nederlands-Antilliaanse eilanden Sint-Maarten, Saba en Sint-Eustatius niet kiezen. Daar wordt hoofdzakelijk Engels gesproken en de kennis van het Nederlands is over het algemeen pover.

Ik denk dat je dan beter terecht kunt op de overige eilanden (Curaçao, Aruba en Bonaire), hoewel daar het Papiaments als lingua franca geldt. De kennis van het Nederlands is vaak wel beter en als ik me niet vergis zal het grootste deel van de bevolking vrijwel vloeiend Nederlands spreken. Of natuurlijk naar Suriname, België of Nederland, maar daar ben je niet echt in de buurt op dat moment. :)

iRemlap
Lid
Country of residence: United States
Mother tongue: English
Second language: Japanese
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: American Sign language

Re: Ik heb een vraag over Sint. Maarten

Post by iRemlap » Wed Feb 27, 2013 12:56 am

Dankje wel Vilmos!

Post Reply