Hoi

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!
Post Reply
Eurograham
Nieuwkomer
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Hoi

Post by Eurograham » Tue Aug 26, 2014 10:29 am

Hoi!

Ik ben nieuw hier. Ik kom uit Schotland en ik heb nu al 4 jaar in Nederlands gewoond.

Ik probeer om Nederlandse te leren.

Ik heb net een cursus gedaan in Amsterdam maar ik kan het niet meer doen als mijn werk is over 2 ploegendienst. Ik probeer te leren nu met Rosetta Stone.

Hoe leer jij Nederlands?

Appologies for any mistakes i have made in my grammar or spelling. Corrections are most welcome! :-D

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Re: Hoi

Post by ngonyama » Tue Aug 26, 2014 4:57 pm

Eurograham wrote:Hoi!

Ik ben nieuw hier. Ik kom uit Schotland en ik heb nu al 4 jaar in NederlandsNederland gewoond. More usually: ik woon nu al 4 jaar in Nederland

Ik probeer om NederlandseNederlands te leren.

Ik heb net een cursus gedaan in Amsterdam maar ik kan het niet meer doen alsomdat mijn werk is over 2 ploegendienst Not quite sure what your mean is. omdat ik in de ploegendienst zit (?) Ik probeer te leren nu met Rosetta Stone te leren.

Hoe leer jij Nederlands?

Appologies for any mistakes i have made in my grammar or spelling. Corrections are most welcome! :-D
Hi Graham

The country is Nederland (without -s)
The language is Nederlands (with -s)

Nederlands can also be the adjective: a Dutch book - een Nederlands boek. In that case it can get an -e: Dutch cheese - Nederlandse kaas.

Eurograham
Nieuwkomer
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Post by Eurograham » Wed Aug 27, 2014 3:59 pm

Bedankt voor de corrigeren Ngonyama.

Wow!! ik kan zie dat je veel talen spreken. Hoe doe je dat? Hoe heb je dat geleerd?

Kom jij uit Nederland?

Ik heb met een Nederlandse vrouw (hope that is correct grammar) getrouwd. Vroeger woonde wij in Schotland maar zij was een beetje heimwee zo wij terug naar Nederland kwam.

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Thu Aug 28, 2014 3:45 am

Eurograham wrote:Bedankt voor dehet corrigeren Ngonyama.

Wow!! ik kan zien dat je veel talen sprekenspreekt. Hoe doe je dat? Hoe heb je dat geleerd?

Kom jij uit Nederland?

Ik hebben met een Nederlandse vrouw (hope that is correct grammar) getrouwd. Vroeger woonden wij in Schotland maar zij washad een beetje heimwee zozijn wij terug naar Nederland kwamgekomen.
Hoe ik dat geleerd heb, is een lang verhaal. Deels omdat ik als tiener in de vakanties vaak met Duits- of Franstalige vrienden optrok en ik op school daarom mijn best deed deze talen te leren. Ook waren er taalprogramma's op de tv en zo. Engels ben ik pas later als student gaan gebruiken. Russisch was mijn bijvak. Ik heb talen altijd erg leuk gevonden. Nu leer ik ze niet meer zo snel, daar ben ik te oud voor, maar ik probeer wel on-line mijn Nederlands wat aan de praat te houden.

Ik kom wel uit Nederland, maar ik ben daar al sinds '96 vandaan.

Post Reply