Hi, everybody!

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!
Post Reply
mooimolenhuis
Nieuwkomer
Country of residence: China
Mother tongue: Mandarin
Second language: English
Third language: Japanese
Fourth language: Dutch

Hi, everybody!

Post by mooimolenhuis » Fri Apr 24, 2015 7:47 am

Hi, everybody! My name is Mark and I am from China. Two months later, I will be 33 years old.

My partner is from Belgium and that's why I desperately want to learn and speak Dutch. I have been using the vertalen.nl to help me memorize some survival Dutch for some time. My partner says my Dutch really sounds like English, which means very bad. I find this site very helpful and I hope to make progress each and everyday! My ambition is to become a proficient user in the near future. It will be very nice if I can speak Dutch to my partner's parents and friends. :-D

Groetjes! xxx

Crecker
Superlid
Country of residence: Italy
Mother tongue: Italian

Re: Hi, everybody!

Post by Crecker » Sat Apr 25, 2015 2:44 pm

Welkom, mooimolenhuis!

I am Italian and I'm studying Dutch for the same reason! You will find out that this community is very active and can actually help you.

Veel plezier!
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,
En vlug, voor de laatste bus...

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sun Apr 26, 2015 6:38 pm

Dag Mark, hartelijk welkom hier!

Let's get to work... Let me give you some translation
mooimolenhuis wrote:Hi, everybody! My name is Mark and I am from China. Two months later, I will be 33 years old.
Hallo, allemaal! Ik heet Mark en ik kom uit China. Over twee maanden word ik drieëndertig.

My partner is from Belgium and that's why I desperately want to learn and speak Dutch. I have been using the vertalen.nl to help me memorize some survival Dutch for some time.
Mijn partner komt uit België en daarom wil ik erg graag Nederlands leren spreken. Ik heb al een tijdje vertalen.nl gebruikt om wat van het hoogstnodige Nederlands van buiten te leren.

My partner says my Dutch really sounds like English, which means very bad.
Mijn partner zegt dat mijn Nederlands net als Engels klinkt, dwz erg slecht. And how is your partner helping you to change that??? Sheesh.. :mad:

I find this site very helpful and I hope to make progress each and everyday! My ambition is to become a proficient user in the near future. It will be very nice if I can speak Dutch to my partner's parents and friends. :-D
Ik vind deze webstek erg nuttig en ik hoop elke dag wat vooruitgang te boeken! Mijn streven is over niet al te lange tijd een geoefend spreker te worden. Het zal erg prettig zijn met mijn partners ouders en vrienden Nederlands te kunnen praten.
Groetjes! xxx

ngonyama
Superlid
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sun Apr 26, 2015 8:09 pm

This is a pretty nice video with a lot of survival stuff. Just never say "ik hou van het". That's really wrong: "ik hou ervan" is the correct phrase.
https://www.youtube.com/watch?v=sgiDZvYZyMQ

mooimolenhuis
Nieuwkomer
Country of residence: China
Mother tongue: Mandarin
Third language: Japanese
Fourth language: Dutch

Post by mooimolenhuis » Mon Apr 27, 2015 11:00 am

Mijn hartelijk bedankt voor uw vertaling, ngonyama! :-D Uw vertaling is zeer behulpzaam en informatief geweest voor mij. Ik wou dat ik kon ze allemaal onthouden.

Ik moet mijn uitspraak geluiden echt verschrikkelijk toegeven. Nu als ik ben woonachtig in China, ben ik alleen proberen te onthouden zoveel Nederlandse woorden en zinnen overleven mogelijk.

BTW Uw naam klinkt een beetje Japanse. Ik moet verkeerd zijn.

Ik stuur je mijn beste wens and groetjes. xxx

Mark

knuffelbeertje
Lid
Mother tongue: English (United States)

Post by knuffelbeertje » Wed May 06, 2015 12:18 am

Welkom, Mark! Ik wens je veel succes met Nederlands leren. :)
Please correct all my Dutch language mistakes. Every correction is appreciated! [-o< :D

Post Reply